Session^^ Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har et Asus P5Q Pro sammen med OCZ TECH ReaperX 4096MB DDR2 PC8000 KIT (OCZ2RPX10004GK). Når jeg kjører CPU-Z forteller det meg dette: Type: DDR2 Channels #: Dual DC Mode: Symmetric Timings: DRAM Frequency: 400.8 FSB:DRAM: 5:6 CAS# Latency (CL): 5.0 clocks RAS# to CAS# delay: 5 clocks RAS# precharge: 5 clocks Cycle time: 18 clocks Command rate: 2T Mitt spørsmål er da. Kjører jeg ramen min på max? Har biosen sine auto instillinger gjort jobben sin? Jeg har lite peiling på ram for å si det slik. Mvh Eirik Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Bios sine auto innstillinger gjør ikke jobben med så raskt minne. Om du ønsker å kjøre brikkene på PC8000 hastighet må du inn i bios og endre divider samt spenning (2,1V). (Intel brikkesett) Har da lite å si. Endret 7. september 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Så det har ikke noe å si? Det skulle stått 500 MHz om auto instillingene var riktige ikke sant? 500 x 2 = 1000 ? Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Takker Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Om du sjekker på samme måte som i første post skal DRAM Frequency: 400.8 være 500 Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Jepp, men om du sier det ikke har noe å si så gidder jeg ikke knote rundt i bios selv om det er gjort på 5 minutt. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jepp er mikroskopiske gevinster, om maskinen er stabil er det lite poeng i å gjøre noe. Feil spenning til minnet kan da føre til korrupsjon av filer og ustabilitet. Noe du kan være oppmerksom på i fremtiden. Minnet tester du med memtest, maskinen kan testes med Prime 95. If it's not broken don´t fix it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå