Gå til innhold

Coretemp og andre temperatur måle programmer viser veldig forskjellige temperaturer.

Anbefalte innlegg

Hei begynner smått og overklokke min ett år gamle q6600.

Prøvde først på 3 ghz på luft som den skulle klare fint med CNPS9700 kjøleren min. Har veldig bra luft flyt i kabinettet også.

Fant ut ganske tidlig at temperaturen ble for høy for min B3 q6600 :S 70 - 75 grader på alle cores i coretemp :S

Skrudde av pcen og sjekket at viften satt skikkelig på og at det var nokk med kjølepasta. Strammet skikkelig til også denne agngen og prøvde på nytt. Denne gangen med bare 2,6 ghz.

Endte opp med veldig forskjellige temperaturer fra program til program.

clockln5.jpg

Noen som vet hva som skaper slike differanser?

Den ene er under Q6600 B3 termal spec mens de andre er way over :S

AI suite sier en mye lavere temperatur en coretemp. Differansen er størst på idle (15 grader differanse!)

Grunnen til at jeg overklokker nå er vell egentlig bare for å teste, før jeg skifter til vannkjøling.

Mer info om oppsettet mitt:

- Veldig romslig kabinett: https://prisguiden.no/product.php?productId=73554

Skaper veldig kraftige vindforhold inni kabinettet.

- ASUS Maximus formula

- 8 gb (4 k 2gb) DDR2 RAM 667MHZ (Skal byttes)

- 8800 GTS 640 mb (G92)

- Q6600 B3 @ 2,4 | 2,6 | 3 ghz

MVH Kosaki.

Endret av Kosaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På noen CPUer er Tj. max-verdien feil. Dvs at du får noen grader feil temp på CPUen din (høyere enn den egentlig er) i core temp.

Forøvrig er det ikke noe stress å bruke litt godt med pasta når du monterer kjøleren, det som er viktig er at den sitter godt fast. Tar du for mye blir det som er ekstra skvist ut om trykket på goopen er stort nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...