Gå til innhold

har blitt påkjørt, hva gjør jeg?

hogskolen1

Anbefalte innlegg

lit usikker hva jeg gjør nå, i går så kjørte en ung mann på meg bakfra. ingen uenighet om at det var han som hadde feilen og vi fylte ut skademelding og sånn, men nå vet jeg ikke hva jeg gjør videre.. skal jeg kontakte mitt forsikringselskap eller hva? bilen er mye skadet men jeg kan kjøre den til et verksted, men jeg trenger jo en bil i mellomtiden, dekkes det av det andre selskapet.. lurer fælt hva jeg gjør nå! noen som vet

med hilsen jenny

Endret av andreudottir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er enighet om skyldspørsmål og hendelsesforløp så sender dere inn en felles skademelding til forsikringsselskapet. Er dere uenige i noe ville eg sendt inn to ulike til hver av deres forsikringsselskap.

Omman så kjører bilen rett til verksted eller hva er eg usikker på. Hør med forsikringsselskapet ditt.

Når det gjelder utgifter så skal motpartens forsikringsselskap dekke disse. Inkl leiebil.

Lenke til kommentar
Om du har blitt påkjørt bakfra så er det motpartens skyld, bare for å si det ;)

Vel, det kommer jo noe an på omstendighetene forøvrig... I denne konkrete saken har motparten imidlertid innrømmet skyld, og det er derfor ikke noe som helst poeng i å diskutere skyldspørsmålet. Særlig ikke med minimal kjennskap til saken.

Men som andre har sagt, ring forsikringsselskapet ditt, så henviser de deg til nærmeste verksted de har samarbeid med. Om det haster veldig å få reparert bilen er det mulig å gjøre dette på egen hånd også, og få tilbakebetalt pengene du har lagt ut fra forsikringsselskapet mot oppvisning av kvittering. Men som sagt, ring forsikringsselskapet for videre instruksjoner.

Lenke til kommentar

tusen takk for svar, har ringt forsikringselskapet og de ba meg sende skademeldingen og vente på svar. de må vist kontakte motpartens selskap og være sikker på at de tar ansvar.. litt rotete dette her, og synd at jeg blir nødt til å vente, men men dette ordner seg sikkert... ellers takk igjen for gode råd..

hilsen jenny

Om du har blitt påkjørt bakfra så er det motpartens skyld, bare for å si det ;)

Vel, det kommer jo noe an på omstendighetene forøvrig... I denne konkrete saken har motparten imidlertid innrømmet skyld, og det er derfor ikke noe som helst poeng i å diskutere skyldspørsmålet. Særlig ikke med minimal kjennskap til saken.

Men som andre har sagt, ring forsikringsselskapet ditt, så henviser de deg til nærmeste verksted de har samarbeid med. Om det haster veldig å få reparert bilen er det mulig å gjøre dette på egen hånd også, og få tilbakebetalt pengene du har lagt ut fra forsikringsselskapet mot oppvisning av kvittering. Men som sagt, ring forsikringsselskapet for videre instruksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...