Ekko Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Hei, kom over en artikkel om alibaba.com på dinside.no og tenkte jeg skulle se litt på den siden. Slik jeg skjønner er det som en asiatisk ebay. http://dinside.no/okonomi/netthandel/motor.../art785132.html Men, når jeg klikke meg inn på siden og søker, la oss si, på utstyr til fotoapparat, så kommer det opp endel produkter, men samme hvor jeg klikker og hvor jeg ser, så ser jeg ingen priser: http://www.alibaba.com/trade/search?Type=S..._en&CatId=0 Er det jeg som er litt blind her? Heller ikke om jeg klikker meg in på selgerens "store" får jeg opp priser. Må man registrere seg for å se prisene eller noe? Jeg ser at det står i dinsides artikkel at: Ikke alle leverandørene har pris i annonsen, men du kan sende en uforpliktende forespørsel til vedkommende og få greie på alt du lurer på. Men det burde da heller være mindretallet enn flertallet dette gjelder? Hvis ikke synes jeg denne tjenesten mangler mye på å kunne konkurere med ebay. Endret 7. september 2008 av Ekko Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Alibaba er en stor samling av bedrifter rundt i verden (mest asia). Disse er registrert i Alibaba for å kjøpe og selge varer. Prisene varierer etter hvor mye du handler og ha slags avtaler som blir gjordt. Du kan feks. få priser inkludert frakt osv.. Derfor er det ikke så mange priser som blir oppgitt direkte på sidene.. Derfor er det ikke sammenlignbart med ebay og slike sider.. Alibaba er ikke beregnet for privatpersoner som bare ønsker et produkt eller to.. Mer beregnet for firmaer som kjøper i større kvanta. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Aha...da holder jeg meg til ebay enn så lenge. Takk:-) Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er det lett og bli lurt på Alibaba? Føler at det lukter litt scam! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nei, du handler jo ikke fra Alibaba, men fra produsent eller eksportør. Har ikke hørt om noen som har vært borti useriøse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå