RasmusThe1 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei. Jeg skal få både flatskjerm og hjemmekino-anlegg om ikke lenge. Lurer da på hva som skal til for å koble opp pcen til både tven og da surrounden. Pcen har HDMI-inngang, men blir det ikke sånn at når jeg da kobler pcen til flaskjermen får jeg ikke lyd? Må jo da ha en alternativ annen kabel til lyden? Er ganske nybegynner på området, håper jeg får svar. Mvh, Henrik Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 HDMI støtter både lyd og bilde, så hvis du har HDMI på pcen, trengs vel bare en HDMI-kabel fra PC til TV, så har du både lyd og bilde. Hadde du derimot hatt DVI måtte du tatt lyden separat i en jack/phono kabel til tven. Lenke til kommentar
RasmusThe1 Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 HDMI støtter både lyd og bilde, så hvis du har HDMI på pcen, trengs vel bare en HDMI-kabel fra PC til TV, så har du både lyd og bilde. Hadde du derimot hatt DVI måtte du tatt lyden separat i en jack/phono kabel til tven. Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) (...)Pcen har HDMI-inngang(...) Hvis du er sikker på at det er en inngang, kan du verken sende lyd eller bilde ut. Men hvis det er en utgang er nok muligheten der. (Eller kanskje den kan både motta og sende.) Selv om du kan koble PC-en til TV-en er det ikke dermed sagt at du får surroundlyd. Da må du nemlig koble HDMI-kabelen til receiveren, og det er langt fra alle receivere som støtter HDCP-signaler fra et skjermkort. Det jeg ville gjort i så tilfelle var å koble PC-en til TV-en med en HDMI-kabel, mute lyden på TV-en og kjøre optisk fra lydkortet til receiveren og på den måten få lyd fra surround-anlegget. Endret 9. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
RasmusThe1 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (...)Pcen har HDMI-inngang(...) Hvis du er sikker på at det er en inngang, kan du verken sende lyd eller bilde ut. Men hvis det er en utgang er nok muligheten der. (Eller kanskje den kan både motta og sende.) Selv om du kan koble PC-en til TV-en er det ikke dermed sagt at du får surroundlyd. Da må du nemlig koble HDMI-kabelen til receiveren, og det er langt fra alle receivere som støtter HDCP-signaler fra et skjermkort. Det jeg ville gjort i så tilfelle var å koble PC-en til TV-en med en HDMI-kabel, mute lyden på TV-en og kjøre optisk fra lydkortet til receiveren og på den måten få lyd fra surround-anlegget. Inngang, utgang. Hmm, den har et hull med plass til en HDMI-kabel. Vet ikke om det vil si inngang eller utgang. Hvis jeg bare skal koble pcen til surrounden for å få lyd, bruker jeg da HDMI? Eller 3,5mm jack eller hva enn d heter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Selv om du kan koble PC-en til TV-en er det ikke dermed sagt at du får surroundlyd. Da må du nemlig koble HDMI-kabelen til receiveren, og det er langt fra alle receivere som støtter HDCP-signaler fra et skjermkort.Det jeg ville gjort i så tilfelle var å koble PC-en til TV-en med en HDMI-kabel, mute lyden på TV-en og kjøre optisk fra lydkortet til receiveren og på den måten få lyd fra surround-anlegget. 3,5mm-jack vil gi deg lyd, men langt fra surround-lyd. Edit: alt kommer jo an på om receiveren din i det hele tatt har HDMI-innganger. Du sier du snart får surround-anlegg. Da bør du vel ha en viss anelse om hva du kommer til å få. Post spesifikasjonene her, eller er det kanskje et "overraskelses-anlegg"? Endret 11. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
RasmusThe1 Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Leste du i det hele tatt innlegget mitt?Selv om du kan koble PC-en til TV-en er det ikke dermed sagt at du får surroundlyd. Da må du nemlig koble HDMI-kabelen til receiveren, og det er langt fra alle receivere som støtter HDCP-signaler fra et skjermkort.Det jeg ville gjort i så tilfelle var å koble PC-en til TV-en med en HDMI-kabel, mute lyden på TV-en og kjøre optisk fra lydkortet til receiveren og på den måten få lyd fra surround-anlegget. 3,5mm-jack vil gi deg lyd, men langt fra surround-lyd. Edit: alt kommer jo an på om receiveren din i det hele tatt har HDMI-innganger. Du sier du snart får surround-anlegg. Da bør du vel ha en viss anelse om hva du kommer til å få. Post spesifikasjonene her, eller er det kanskje et "overraskelses-anlegg"? Vel, kjøpte meg da anlegg på torsdag - Med HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå