Gå til innhold

Swiftech MCX4000B på P4 2.4

Navyshark

Anbefalte innlegg

Har tenkt å invetere i ein Swiftech MCX4000B kjølar til pc-en. Men eg lurar på. Korleis skal eg gjere det. Eg har eit Chieftec DA-01WD kabinett. (Bigtower) Med80mm vifte i døra.

Kva vifte skal eg bruke på MCX4000B? Skal handle på microplex. Vifta kan ikkje bråke meir en 30 dB(A) Kjølaren kan ha 60 eller 80mm vifte.

Kan det vere ein idè å bytte vifta i døra med ei 120mm vifte og så ta ein fanduct rett ned på kjølaren?

Eller kjøpe ein Fanadapter, 80-120mm og bruke ein 120 mm vifte?

Kva ville de gjort og kva vifte skal eg kjøpe?

Hadlar på microplex for å få mogeleg heita til å kjøpe OK T-sjorta :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..

Jeg sitter med et oppsett som er noe i likhet med ditt... altså P4 2.4b og Chieftec Kabinett (riktignok uten vifte i døra).

Også her er planene store om å gå til innkjøp av litt ekstra kjøling, nærmere bestemt en Swiftech MCX4000B..

Slik jeg har tenkt så satser jeg på en fanduct (80->120mm) og en Enermax Justerbar 120x120 vifte. Grunnen til valget av vifte er at jeg vil ha muligheten til å stille volumet på "nilfisken" uten å måtte gå til innkjøp av en Reobus til 300kr. Tror denne løsningen (enda bedre sammen med din vifte i døra) skulle holde CPU'en kald selv ved massiv overklokking.

Lenke til kommentar

Hva? En Zalman spenningsregulator koster jo bare 40 kr, behøver ikke kjøpe noe for 300 kr bare for å justere en vifte :roll: .

Og siden Enermax viften koster 90 kr mer enn Titan viften, som forresten bråker mindre også (30dB vs. 39 dB), blir det jo billigst å kjøpe Titan viften + en Zalman Spenningsregulator.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...