Gå til innhold

trenger å gå opp i vegt, hjelp

endymion

Anbefalte innlegg

hi

jeg har nylig meldt meg inn i treningsstudio. Min vegt er 70 kg og min høyde er 1.87. Så jeg er nok litt for tynn. Prøver å gå opp til 80 kg, men vet ikke hvordan jeg skal klare det. Jeg hater protein pulver, gain weight og kreatin, så er det noen som har noen tips på hva jeg skal spise mens jeg trener for å gå opp i vegt?

Er det sant at man må ha 1 dag pause når man trener f.eks. bryst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

For å gå opp i vekt må du ligge i kcal. Vanligivs kan du ligge på +500 kcal av ditt daglige forbruk for å øke i vekt. F.eks forbruker du 3200 kan du ligge på rundt 3700. Siden du ikke skal bruke noe pulver, må du nok spise ganske mye og ofte. 5-7 ganger er vanlig tenker jeg. Nøtter og olje er ting som er både billige og inneholder mye kcal, så disse burde ha en plass i kostholdet ditt.

Når det gjelder treningdelen er det lurt å kjøre et program hvor du trener hele kroppen og ikke splitt. Det øker fremgangen og styrken. Selv kjører jeg RYP grunn treningsprogram og er fornøyd med det da jeg får trent hele kroppen på en effektiv måte og øker ettervært som tiden går.

Uansett hva du velger bør du ha godt med hvile mellom dagene og nå i starten er det viktig å trene teknikk og ikke eksplosiv styrke.

Lykke til med treningen :).

Lenke til kommentar

det han antakeligvis mener er at han trenger hjelp til å få i seg nok mat, fordi når folk som er såpass tynne mener de spiser mye og skal bevise det ved og telle kcal så får de sjokk,

Ditt energiforbruk er: 2527 (kcal) antok at du var 18 år siden du ikke skrev no,, Legg deg på rundt 2900 kcal, så får du en jevn vektoppgang... få i deg nok proteiner om du skal bygge.. og når du har fått orden på kostholdet ditt så kan du ta skrittet på om du skal bruke tilskudd.. du sier du ikke liker det , tenker du på da smaken eller liker du det bare ikke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...