Gå til innhold

Lagre spill på hvilken HD?

vetting

Anbefalte innlegg

Jeg har 4 HD i pcen min, og har lagret Vista på en egen velocityRaptor HD. Det jeg lurer på er om jeg bør instalere programmer og spill på samme HD som vista ligger på?

Om det ikke er så nøye hvilken HD programmer og spill (som ikke krever så mye) ligger på, hva med et spill som crysis (Oppløsning 1920 x 1200 / 60 Hz på High/Very High)? Vil jo ha mest mulig FPS.

Hovedkort: ABIT IX38-QuadGT

Ram: G.SKILL 4GB DDR2 Kit

Prosessor: Core 2 Quad Q9550

Skjermkort: HIS Radeon HD 4870 1GB + HIS Radeon HD 4870X2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder spill og alt annet av programmer som kan overleve en reinstallasjon av Windows separat fra Windows partisjonen.

Du kan si at Windows sitter hele tiden på en "Sprengladning" så når den begynner å sutre for mye etter å ha sugd til seg for mye søppel så kan jeg raskt utslette den uten å miste alt annet av data.

Man behandler ikke Microsoft med silkehansker :p

Lenke til kommentar
Jeg holder spill og alt annet av programmer som kan overleve en reinstallasjon av Windows separat fra Windows partisjonen.

Du kan si at Windows sitter hele tiden på en "Sprengladning" så når den begynner å sutre for mye etter å ha sugd til seg for mye søppel så kan jeg raskt utslette den uten å miste alt annet av data.

Man behandler ikke Microsoft med silkehansker :p

Ja, før pleide jeg å ha windows i en egen partisjon og spill og programmer i en egen partisjon. Men de var fortsatt på samme HD.

Det jeg tenker på nå er om spill som Crysis vil få færre FPS ved å instalere spillet på en seperat HD, og ikke på samme HD som vista er instalert på.

Eller misforstod jeg svaret ditt? :)

Edit:

Jeg pleier ikke behandle microsoft med hansker nei :) Pleier å reinstalere når det begynner å gå tregt ja. :)

Endret av vetting
Lenke til kommentar

OS og spill på samme HD skal egentlig ha lite å si for ytelsen.

Men en rask harddisk og en treg vet jeg kan påvirke tiden det tar å loade spill og programmer men jeg har ikke sett noen forandringer i FPS på mitt RAID 1 oppsett (Økt leseytelse med speiling) men kortere loading tider, ja visst!

Lenke til kommentar
OS og spill på samme HD skal egentlig ha lite å si for ytelsen.

Men en rask harddisk og en treg vet jeg kan påvirke tiden det tar å loade spill og programmer men jeg har ikke sett noen forandringer i FPS på mitt RAID 1 oppsett (Økt leseytelse med speiling) men kortere loading tider, ja visst!

Skjønner.

Var det jeg håpet på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...