huldal Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Min gode gamle sony forsterker tok kvelden.... den er en 6-7 år... frykter det er lynet som har tatt den. Høytalerne jeg har var kjøpt hos elkjop for 6-7 år siden og er av typen Canton, små "pinglete" høgtalere som er veldig tunge og spiller kraftig og god lyd... Den har imponert mange som har vært på besøk. Kjøpte de den gangen på "kampanje" pris og betalte 4990,- Så de er gode, men vet ikke spesifikasjonene på de. Siden jeg bruker anlegget lite så er det nok at det er funksjonibelt, derfor kjøper jeg en receiver til under 2000,- Her er noen alternativer: Sony STR-DG520B 1690,- Eltax AVR-900 1490,- JVC Receiver RX-50560B 1397,- JVC Receiver RX-5060B 1450,- Kenwood Reciever KRF-V5200S 1495,- Kenwood Reciever KRF-V5300S 1490,- Endret 7. september 2008 av huldal Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Har bare hørt Eltaxen av de du nevner, men regner med de er like dårlige alle sammen. Jeg ville heller kjøpt en stereoforsterker, f.eks Cambridge Azur 340A SE. Endret 7. september 2008 av k-orm Lenke til kommentar
huldal Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Nå var det ikke stereo forsterker jeg var ute etter.... jeg var ute etter surround forsterker... 5.1 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er vel ganske likegyldig hvilken av de reciverne til under 2000,- kr du velger. Forskjellene i utsyr, inn/ut -ganger, og funksjoner er veldig små. Du kan lese brukererfaringene på Komplett. Mange oppgir utgangseffekten til 100W men du skal være klar over at dette er målt etter DIN-standaren i 4 eller 6 Ohm, med 1 (én) kanal i drift og med så høy forvrengning som opp til 1%. Reell effekt er 15 - 20W per kanal i 8 Ohm med alle kanaler i drift og 0.1% forvrengning. Det er en sammenheng mellom pris og kvalitet. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Har kjøpt meg en brukt Sony STR-DB1080.... Håper jeg blir fornøyd.... Noen som vet noe om denne? Klarer den å drive yamaha NS-555? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Noen som har sett noen tester, eller har erfaringer med Kenwood Reciever KRF-V5300S ?? Tenkte bare å bruke dem til disse høyttalerne, burde vel være nok i evigheter det? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg er skeptisk til små receivere på store høyttalere. De minste (og aller billigste) er nok lagt med tanke på små satelitter og stor avløsning i de nedre frekvenser ved hjelp av en sub. Jeg lurer også på hvorfor folk kjøper 5.1 surround receivere til stereohøyttalere, da det fort blir urealistisk å kjøre to fullvoksne høyttalere skikkelig i stereo med de svært begrensede midlene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tenkte bare å bruke dem til disse høyttalerne, burde vel være nok i evigheter det? Det er ikke nok i massevis, men du bør greie å kjøre dem tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå