Gå til innhold

Spore - skifte fra norsk til engelsk språk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må gi noen filer nytt navn (eller reinstallere), siden EA åpenbart ikke kan forestille seg at folk er i stand til å bestemme seg for at de vil spille med et annet språk i løpet av spillets gang.

 

Jeg mener det er forklart i detalj i en annen tråd her.

 

Skjønner. Lette litt rundt innledningsvis for å se om det var noen tråder om det, men kan ikke huske å ha funnet den. Har du link, eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som jeg skrev i en annen Spore post:

Lag en snarvei til spillets exe

Høyreklikk og velg egenskaper

I "target" delen legger du til -L:English på enden.

Så da vil det f.eks se slik ut:

D:\Spill\Spore\Sporebin\SporeApp.exe -L:English

 

Dette fikk jeg ikke til å fungere.. Jeg har spillt spillet i Engelsk versjon helt fram til i dag. Men etter patchen ble det plutselig Norsk.

 

Jeg lagde en snarvei til exe filen på desktop. Deretter forandret jeg 'mål' linjen til "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\SPORE\Sporebin\SporeApp.exe-L:English"

 

Men da får jeg bare beskjed om at banen er ugyldig.. Kan hende jeg overser noe helt åpenbart her.. Men feel free til å spamme meg med gode ideer :)

 

Jeg kjører Vista 64 bit. Kan det ha noe å si?

 

TS

Lenke til kommentar
"C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\SPORE\Sporebin\SporeApp.exe" -L:English

 

Slik er vel den rette. ;)

 

BINGO

 

hehe den versjon prøvde jeg også. Men lette litt til og fant enda en variant:

"C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\SPORE\Sporebin\SporeApp.exe" -L:en-us

 

-L:en-us altså (evnt -L:en-gb). Takk for hjelp!

 

TS

Lenke til kommentar
Ellers kan du vel bare reinstallere? Jeg valgte "English" som språk og fikk hele spillet på engelsk. :)

 

Er jo litt scheiße å måtte bruke opp en av dine tre (eller var det fem?), tillatte installasjoner på å skifte språk - kun fordi EA så gjerne vil at lokaliseringen deres ikke skal være bortkastet.

Lenke til kommentar
Man kan vel få tilgang på flere enn de 5 hvis man ringer support? Mener man kunne gjøre det i Bioshock ihvertfall.

 

Får håpe du har tatt vare på kvitteringen og sånt da, siden du må scanne den inn og så gjennomgå en prosedyre som er sovjetisk byråkrati verdig for at de skal tro på at du faktisk eier spillet.

Lenke til kommentar
Norsk tale og oversettelse på spill som opprinnelig ikke er norske gjør vondt i sjelen.

 

bingo

 

vel.. så galt er det vel ikke. Men det har seg slik; samboeren er fra Nederland; det går da som regel i Engelsk. Altså, det er lettere å spille sammen når vi har samme språk i spillet.

 

Og som Wartom sier; oversettelser gjør vondt. Jeg vet ikke hvor disse menneskene kommer fra.. men oversettelser er ikke deres sterke side.

 

tjollahopp og en flaske med rom! Takk for hjelpen og god natt!

 

TS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...