elorentz Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 System specs Athlon XP 1800+ palomino med TT tak58 Creative Geforce 2 gts/pro med TT crystal orb MSI K7T turbo R 3*128 MB apacer pc-133 SDRAM 3*120GB WD SE ACTIMA CD-rom samsung 24X CDRW 3COM NIC real magic MPEG dekoder kort ZALMAN 300watt PSU 1*120 GB står som pri master (system disk) 2*120 GB i stripe set på onboard promise fasttrack raid kontroller begge cd enhetene på secondary master Problem: Vist jeg prøver å teste D3D gjennom dxdiag eller kjører spill som trenger D3D så låser maskina seg helt, reset knappen for å få den igang igjen (har skjedd at ejg har fått et fragmentert bilde i dxdiag før den haqr låst seg). Prøvd 2 AGP kort som virker andre plasser og 1 PCI kort somv irker andre plasser. Prøvd reine isntallasjoner av w2k og winxp. Oppgradert til siste BIOS på GFX og instalert nyeste drivere og isntallert nyeste directX. Prøvd å koble ut alt utenom agp/pci kort og system disk. Alt av pci/agp kort virka i det gamle moboet (asus k7v) Dessuten så skejr det ganske ofte at jeg må bruke reset knappen for å få igang amskina når den slåes på første gangen for dagen liskom. System temp rundt 25-30 grader cpu temp rundt 40 grader. Noe som har forslag på hva som kan være feil ? Lenke til kommentar
Okko Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Høres ut som samme problem jeg har med et MSI 645 Combo! Har prøvd "alt" jeg også. Nå returnerer jeg hele skiten til Komplett.no for testing. Surt! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Bare sende i retur .. er jo en teknisk feil på hovedkortet garantert .... Lenke til kommentar
elorentz Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Problemet viste seg å være at alle 3 dimm slotene var brukt, vist jeg kun bruker vilken som helst en elelr to minne brikker så fungerer alt, putter jeg i dne tredje låser det seg. Vistnok et problem relatert til kt133a chip settet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå