Rafael Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Skal kjøpe nye HDD og lurer på om S-ATA disker også kan brukes som IDE-disker. Det hadde vært kjekt, siden da kunne jeg ha brukt den S-ATA disken nå og etter at jeg har oppgradert senere til neste år kanskje? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Nei, det er et helt annet grensesnitt(som du kansje vet). Den må da ha begge kontaktene(det hadde vel den føste s-ata disken, vet ikke om noen flere), eller du kan bruke en omformer. Vet ikke hvor du får kjøpt en slik konverterer i løsalg, men følger med alle AbitNf7-s hovedkortene. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 slik konverter får du kjøpt på komplett Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 De konverterne er vel motsatt? Dvs. slik at IDE-disk kan brukes på S-ATA kontroller? Jeg har i allefall ikke sett motsatt vei, men mulig det finnes. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Det du skisserer nå er ihvertfall dyr morro, hvis det i det hele tatt er mulig. S-ATA disker ligger vel fortsatt noen hundrelapper over i pris, og så vidt jeg har forstått gir ikke S-ATA noen merkbar hastighetsøkning før kontrollere er integrert i brikkesettene. Innen den tid burde en 120GB disk ha falt såpass i pris at det vel kan lønne seg å kjøpe en vanlig disk i dag og en ny disk om 1-1,5 år? Dessuten kan du med riktig adapter uanset bruke en vanlig IDE-hd i et S-ATA-grensesnitt. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Feilpostet under annet om data, passer under lagringsmedier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg