AndW Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Heisann! Jeg har planer om å oppgradere pc'en min og trenger deres hjelp! Jeg har en HP Pavilion med følgene specs: - XP pro - Intel Pentium 4 CPU 3,20GHz (2 CPUs) - 1024MB Ram - NVIDIA Geforce 6200SE TurboCache 256 MB - 160 GB hardisk Planen er å oppgradere grafikkortet og rammen slik at pc'en kan bli brukbar til spill. Jeg har sett på grafikkortet XFX GeForce 9800GT 600M 512MB GDDR3 (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364491) og rambrikken Corsair Value DDR2 SO-DIMM PC5300 2048MB (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331437). Vil dette gjøre susen eller har dere noen andre anbefalinger? Skal ikke bruke mer enn 1000-1500 kr på det. Håper på tilbakemeldinger! Endret 7. september 2008 av Mumba Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ikke så lurt å kjøpe bærbar minne til en stasjonær maskin. Du bør også forsikre deg om at du har et hovedkort som støtter PCI-E og en rimelig oppegående strømforsyning. Lenke til kommentar
AndW Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Kan ikke så altfor mye om PC. Men vet at busstypen på grafikkortet jeg har er PCI-Express *16. Hvordan ser man om minnebrikken er for en bærbar og ikke for en stasjonær? Og kan du anbefale en annen minnebrikke og et grafikkort i så fall? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg kan ikke anbefale minne uten å vite hvilket hovedkort du har, men du skal sikkert ha vanlig DDR2 minne Lenke Komplett. Minne vil kjøre på hastigheten til den tregeste brikken du har i maskinen. Det er ikke sikkert du får maskinen til å fungere med 3 evt 4 minnebrikker osv. Komplett har en minnevelger HER kanskje den kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
AndW Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Takker og bukker Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Radeon HD4850 er raskere og billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå