Gå til innhold

Hastala Vista! baby

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det gjør jeg. Men alle virker som om de håner fyren for å gå bort i fra Vista, noe som er det motsatte av hva man burde gjort. Kjøp en Mac eller last ned Ubuntu <3
Det hjelper lite når det er brukerfeil som er problemet.

Og hva er det som gjør deg så sikker på det? Jeg gikk selv i fra Vista, på grunn av all masingen på tillatelser og at det hang seg opp en gang og to i uken.

Lenke til kommentar
Ja, det gjør jeg. Men alle virker som om de håner fyren for å gå bort i fra Vista, noe som er det motsatte av hva man burde gjort. Kjøp en Mac eller last ned Ubuntu <3

Og hva er det som gjør deg så sikker på det? Jeg gikk selv i fra Vista, på grunn av all masingen på tillatelser og at det hang seg opp en gang og to i uken.

UAC kan deaktiveres og ustabiliteten kan ordnes med grundig feilsøking og påfølgende handling. En gylden regel er at dersom feilen ikke skyldes hardware kan den i stort sett alle tilfeller ordnes dersom man får lokalisert den.
Lenke til kommentar

UAC kan deaktiveres og ustabiliteten kan ordnes med grundig feilsøking og påfølgende handling. En gylden regel er at dersom feilen ikke skyldes hardware kan den i stort sett alle tilfeller ordnes dersom man får lokalisert den.

Yepp, endelig en som faktisk skjønner det. Det var en del feilmelding hos meg med vista de 2 første dagen.

MEN, jeg greide å fikse abselutt alt. Har hatt xp men, må jo si Vista er mye bedre.

Lenke til kommentar
Problemet ditt med vista sitter mellom stolen og tastaturet.

Vel, det er fint lite jeg kan gjøre med kjernefeil som kommer på grunn av min regelmessige spilling, så om du forventer at jeg har programerings-skills til å endre og debuge kjernen så er det det nermeste du kommer riktig.

Gratulerer!! Invester i en Mac, og OS X!!! Aldri fått en eneste feilmelding!

Phail!

Invester i en gameboy så kan du spille helt uten systemkrasj, eller så kan du investere i et frimerke og sende post (uten e) uten å forvente at alt det du skrev ble borte.

Edit: Jeg bruker Vista business på skole-laptopen selv, men jeg er ingen fanatiker som sitter å forsvarer Vista med ting som du selv har erfart.

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Vel, det er fint lite jeg kan gjøre med kjernefeil som kommer på grunn av min regelmessige spilling, så om du forventer at jeg har programerings-skills til å endre og debuge kjernen så er det det nermeste du kommer riktig.

"Kjernefeil" sier svært lite, du må nok spesifisere det litt mer nøyaktig enn det. Det at du tilsynelatende klarer å identifisere feilen ned til kernelnivå tilsier at du har vert gjennom temmelig mye bry allerede og sitter på ganske omfattende kunnskaper, og at feilen i så tilfelle ikke ble rettet i overgangen fra NT 6.0.6000 til NT 6.0.6001. Hvis du opplever en bug som ikke kan ordnes eller omgås i software, ikke skyldes hardware eller kan omgås med endring i hardwarekonfigurasjon og som du er eneste som innehar eller microsoft ikke har en løsning på bør du rapportere denne til Microsoft snarest og vurdere dualboot/emulering av et OS som ikke innehar denne feilen inntil en ny kerneloppdatering er på plass. Skyldes det derimot et spill som du sier er jeg sikker på at det ikke skyldes feil i kernel da alle med samme spill og samme kernelversjon ville fått samme feil..
Lenke til kommentar

"Kjernefeil" sier svært lite, du må nok spesifisere det litt mer nøyaktig enn det. Det at du tilsynelatende klarer å identifisere feilen ned til kernelnivå tilsier at du har vert gjennom temmelig mye bry allerede og sitter på ganske omfattende kunnskaper, og at feilen i så tilfelle ikke ble rettet i overgangen fra NT 6.0.6000 til NT 6.0.6001. Hvis du opplever en bug som ikke kan ordnes eller omgås i software, ikke skyldes hardware eller kan omgås med endring i hardwarekonfigurasjon og som du er eneste som innehar eller microsoft ikke har en løsning på bør du rapportere denne til Microsoft snarest og vurdere dualboot/emulering av et OS som ikke innehar denne feilen inntil en ny kerneloppdatering er på plass. Skyldes det derimot et spill som du sier er jeg sikker på at det ikke skyldes feil i kernel da alle med samme spill og samme kernelversjon ville fått samme feil..

Nå har det seg slik at når vi snakker om Vista så snakker vi ikke om hvordan vi kan unngå kjernefeil ved å hope på masse tredjeparts-programmer og ha fem andre laptoper tilstede med andre OS, når jeg snakker om Vista så mener jeg Windows Vista med evt. oppdateringer, som skal kunne gjøre arbeidet sitt (ved hjelp av medfølgende standard drivere) på den måten vi forventer etter å kjørt XP i noen år.

Jeg kunne fint innstallert Vista på alle pcene i huset og brukt det til alt, hvis det ikke hadde vært slikt at XP er et mye bedre alternativ for mitt bruk, jeg kan gjerne se på Vista på samme måte som jeg gjør på XP nå, om noen år, men som jeg sier så vil jeg kun det om det når mine mål og de generelle målene som er et must for et operativsystem uten avansert tweaking og kernel 0 - operasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...