sogas Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Tenkte å kjøpe en HTPC til ca 6000,- Viktig for meg er det at den er rimelig stillegående, at den har TV-kort(kabelselskapet sender både analoge og digitale signaler), og at den ikke er mer enn ca 10cm høy. Har sett på komplett sin A25 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10272, og tenkte å bytte ut ram og harddisk med: Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, Er det noen som har noen erfaringer med denne, eller tips om andre? Det kunne også vært kjekt å bygge selv... Takker for svar! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Ulempen med så lave kabinetter er at du ikke får plass til annen CPU kjøler enn boxed som følger med. Boxed CPU vifter støyer. Lenke til kommentar
sogas Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Ulempen med så lave kabinetter er at du ikke får plass til annen CPU kjøler enn boxed som følger med. Boxed CPU vifter støyer. Jeg vet, men min bedre halvdel satte noen krav... Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Hovedkortet på komplett sin pc er ikke optimal. Ville heller gått for noe som dette: Corsair VX 450W Lian Li PC-C37 Muse Sort Asus M3N78-EM (Innebygget Nvidia 8300 grafikk med støtte for dekoding av 1080p h.264) 2-4 Gb RAM Amd X2 4850e (45W energieffektiv x2 Cpu fra AMD) Scythe Shuriken (lavprofil cpu kjøler) Western Digital GP (Green Power serien fra WD er mest stillegående) Digitale tvkort avhenger av leverandør, og krever litt kunnskap for å sette opp. Analoge tvkort er plug and play. F.eks Haupage 150PVR Endret 7. september 2008 av obergeru Lenke til kommentar
sogas Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Takk! Da har jeg satt sammen en handleliste basert på listen: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81944 CPU viften lå ikke i prisguiden, men fant den på netshop og multicom. Er det noen ting her som er unødvendige eller bør endres på? Så på hjemmesiden til Lian Li at kabinettet også kan fåes i sølv. Vet noen hvor? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Jeg ville kjøpt tastatur med integrert mus: Logitech mediaboard engelsk Logitech mediaboard norsk Logitech DiNovo Edge Logitech DiNovo mini Alt etter lommebok Det er en evig diskusjon mellom 32 og 64 bits operativsystem. 64 bit kan adressere all minne, men har dårligere driverstøtte ikke optimaliserte codec. Hvis du har XP lisens liggende, kan du spare noen kroner og bruke denne. Uansett er Mediaportal bedre enn mediasenteret som følger med Vista. Endret 8. september 2008 av obergeru Lenke til kommentar
koks Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 64 bit kan adressere all minne, men har dårligere driverstøtte <snip> Uenig i at den har dårligere driverstøtte i praksis for dagens hardware. Uansett er Mediaportal bedre enn mediasenteret som følger med Vista. Jeg vil gjerne modifisere dette til "uansett er mediesenteret som følger med Vista bedre enn Mediaportal" Lenke til kommentar
sogas Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Da er bestillingen sendt. Bestilte det i varelisten + Scythe Shuriken kjøler, og med Vista 32 istedet for XP. Takk for god hjelp obergeru! Lenke til kommentar
lavik Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Da er bestillingen sendt. Bestilte det i varelisten + Scythe Shuriken kjøler, og med Vista 32 istedet for XP. Takk for god hjelp obergeru! Jeg var inne på produktsiden til TV-kortet men kunne ikke se at det var "low profile"? PC-C37 støtter ikke kort i full høyde. Lenke til kommentar
sogas Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Det er nok feil kort som står i handlelisten.. Jeg fant et b-vare kort på amentio som skal være low profile. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:10501744 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå