monzilla Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sigaretter er fyfy. Alkohol her sunt i små mengder Biler og Båter har nytteverdi. Det har ikke sigarettene. Jaktrifler og jaktkniver er ikke helseskadelig med mindre det blir brukt feil. Brødknivene og middagsbestikk se punkt over Plastbestikk er ikke farlig se punkt over Luft er nødvendig. Mennesket. Vel, om du mener det er et problem kan jo du gå frem som et godt eksempel da Kan du forklare poenget med denne listen? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Sigaretter er fyfy.Alkohol her sunt i små mengder Biler og Båter har nytteverdi. Det har ikke sigarettene. Jaktrifler og jaktkniver er ikke helseskadelig med mindre det blir brukt feil. Brødknivene og middagsbestikk se punkt over Plastbestikk er ikke farlig se punkt over Luft er nødvendig. Mennesket. Vel, om du mener det er et problem kan jo du gå frem som et godt eksempel da Kan du forklare poenget med denne listen? Det var et lettere sarkastisk stikk mot dem som vil forby alt som er farlig for oss. Hvor mange dør grunnet bilkjøring? Båtkjøring? Hvor farlig er ikke det når en jaktkniv eller rifle blir misbrukt? Hva med brødkniver og middagsbestikk? Er jo mulig å stikke ihjel folk, hvis det blir misbrukt. Plastbestikk, også. Vann kan lede til vannforgiftning, og folk drukner av det. Luft hjelper også branner, og spredning av sykdommer. Mennesket trenger ingen begrunnelse. Ser du poenget mitt? Alt i samfunnet vårt kan være farlig, og det inkluderer søte små bissevovver som plutselig biter rundt strupen på lillegutt og dreper'n. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Alt i samfunnet vårt kan være farlig, og det inkluderer søte små bissevovver som plutselig biter rundt strupen på lillegutt og dreper'n. Den dagen små søte bissevovver har en dødsrate på 50 % av dem som bedriver tiden sin med slikt så blir de søte små bannlyst umiddelbart. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser dei narkomane får panikk i denne tråden. Mykje moro lesning. Tobakk skal sjølvsagt forbys. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvorfor skal tobakk forbys? Kan ikke folk som har lyst til å ødelegge kropp og sjel få lov til å gjøre det? Er helt enig med å fjerne det fra samlingssteder som restauranter og slikt, men i fri luft? La dem dø av lungekreft, så kan vi syte om andre ting i steden. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har du lest noen av de argumentene vi har kommet med tidligere? Om ikke, så gjør det og kommenter heller de. Jeg gidder ikke å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hvorfor skal tobakk forbys? Kan ikke folk som har lyst til å ødelegge kropp og sjel få lov til å gjøre det?Er helt enig med å fjerne det fra samlingssteder som restauranter og slikt, men i fri luft? La dem dø av lungekreft, så kan vi syte om andre ting i steden. Røyking i friluft er verre enn i restaurantar, da det går ut over tilfeldige offer for tobakksrøyken. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser dei narkomane får panikk i denne tråden. Mykje moro lesning. Tobakk skal sjølvsagt forbys. Noen spesiell grunn til at du kaller røykere narkomane? Nikotinavhengige kan jeg gå med på, men narkomane er vel strengt talt avhengig av stoffer som affekterer ting som reaksjonsevne, persepsjon og tankegang. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Ser dei narkomane får panikk i denne tråden. Mykje moro lesning. Tobakk skal sjølvsagt forbys. Noen spesiell grunn til at du kaller røykere narkomane? Nikotinavhengige kan jeg gå med på, men narkomane er vel strengt talt avhengig av stoffer som affekterer ting som reaksjonsevne, persepsjon og tankegang. Fordi dei som narkomane ikkje kan fungere optimalt uten tilførsel av narkotikum. Endret 10. september 2008 av Jassogitt Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg synes det blir bare dumt å nekte folk mer og mer. Skal vi fjerne ALT som er gøy og sosialt? Skal vi fjerne kinoer, pubber, tobakk, restauranter, DVD-spillere, datamaskiner, internett, organisasjoner og alle andre måter å more seg på? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Ser dei narkomane får panikk i denne tråden. Mykje moro lesning. Tobakk skal sjølvsagt forbys. Noen spesiell grunn til at du kaller røykere narkomane? Nikotinavhengige kan jeg gå med på, men narkomane er vel strengt talt avhengig av stoffer som affekterer ting som reaksjonsevne, persepsjon og tankegang. Fordi dei som narkomane ikkje kan fungere optimalt uten tilførsel av narkotikum. Jeg fungerer utmerket uten nikotin. Jeg tenker klart, ressonerer og tar rasjonelle avgjørelser. Tror du må hive av deg stereotypen om røykere som sitter i fosterstilling og skjelver når de ikke har fått en røyk på noen timer. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg synes det blir bare dumt å nekte folk mer og mer. Skal vi fjerne ALT som er gøy og sosialt? Skal vi fjerne kinoer, pubber, tobakk, restauranter, DVD-spillere, datamaskiner, internett, organisasjoner og alle andre måter å more seg på? Røyk er ikkje gøy. Ser dei narkomane får panikk i denne tråden. Mykje moro lesning. Tobakk skal sjølvsagt forbys. Noen spesiell grunn til at du kaller røykere narkomane? Nikotinavhengige kan jeg gå med på, men narkomane er vel strengt talt avhengig av stoffer som affekterer ting som reaksjonsevne, persepsjon og tankegang. Fordi dei som narkomane ikkje kan fungere optimalt uten tilførsel av narkotikum. Jeg fungerer utmerket uten nikotin. Jeg tenker klart, ressonerer og tar rasjonelle avgjørelser. Tror du må hive av deg stereotypen om røykere som sitter i fosterstilling og skjelver når de ikke har fått en røyk på noen timer. Men i likhet med narkotikum svekkar nikotin kroppen. Og når ein får røyken i tillegg... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jeg synes det blir bare dumt å nekte folk mer og mer. Skal vi fjerne ALT som er gøy og sosialt? Skal vi fjerne kinoer, pubber, tobakk, restauranter, DVD-spillere, datamaskiner, internett, organisasjoner og alle andre måter å more seg på? Røyk er ikkje gøy. Kanskje ikke, men det er behagelig. Jeg har det veldig bra med meg selv når jeg sitter på balkongen og ser utover byen mens jeg tar meg en røyk når kvelden lirer på. Men i likhet med narkotikum svekkar nikotin kroppen. Og når ein får røyken i tillegg... Hvordan da? Har da røyket sammen med en kamerat av meg i fem år, men han er i toppform. Svart belte i kampsport og greier. Eneste grunnen til at jeg er i dårlig form er at jeg ikke trener. Endret 10. september 2008 av Heilage Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har du lest noen av de argumentene vi har kommet med tidligere? Om ikke, så gjør det og kommenter heller de. Jeg gidder ikke å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Lest dem, ikke særlig engasjerende. Røyking er skadelig, men er det grunnlag nok til å forby det? Alkohol er også skadelig, og har ingen positiv effekt. Hva med å forby alkohol? Er ikke det skadelig og, slik som det angriper nervesystemet i kroppen, og setter det ut av spill? Eller er alkohol "godtatt"? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg fungerer utmerket uten nikotin. Jeg tenker klart, ressonerer og tar rasjonelle avgjørelser. Tror du må hive av deg stereotypen om røykere som sitter i fosterstilling og skjelver når de ikke har fått en røyk på noen timer. Da er du sjelden vare. Røykerne jeg kjenner blir som regel ganske så pottesure dersom vi ikke tar en røykepause når vi kjører til hytta (f.eks) Og når vi har fløyet langt, så er det _rett_ bort til nærmeste røykeavdeling. Forøvrig fungerer jo f.eks. potheads ganske greit uten dosen sin - sånn ca like godt som en gjennomsnittrøyker fungerer uten røyken sin. I dårlig humør, men de klarer stort sett å tenke ganske klart. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg synes det blir bare dumt å nekte folk mer og mer. Skal vi fjerne ALT som er gøy og sosialt? Skal vi fjerne kinoer, pubber, tobakk, restauranter, DVD-spillere, datamaskiner, internett, organisasjoner og alle andre måter å more seg på? Røyk er ikkje gøy. Hva vet du om det? Er du røykere/tidligere røyker? Jeg synes det er utrolig koselig å ta seg en røyk med venner. Narkomane tar narkotika fordi de vil ha en rus. Jeg røyker for den sosiale og behagelige delen. Nikotinsjokk har jeg sluttet å få for lenge siden, og jeg misliker den rusen egentlig. Narkomane øker også dosen ofte, det gjør som regel ikke vi røykere. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg fungerer utmerket uten nikotin. Jeg tenker klart, ressonerer og tar rasjonelle avgjørelser. Tror du må hive av deg stereotypen om røykere som sitter i fosterstilling og skjelver når de ikke har fått en røyk på noen timer. Da er du sjelden vare. Røykerne jeg kjenner blir som regel ganske så pottesure dersom vi ikke tar en røykepause når vi kjører til hytta (f.eks) Og når vi har fløyet langt, så er det _rett_ bort til nærmeste røykeavdeling. Forøvrig fungerer jo f.eks. potheads ganske greit uten dosen sin - sånn ca like godt som en gjennomsnittrøyker fungerer uten røyken sin. I dårlig humør, men de klarer stort sett å tenke ganske klart. Jeg er nok ganske vanlig vare. Har enda til gode å møte en røyker (og jeg har møtt ganske mange) som reagerer slik du beskriver. Og marihuana (om det er det du mener med pot) er vel ikke avhengighetsdannende, så det argumenter faller litt på sin egen urimelighet. Men vi kan strengt talt ikke forby noe som gjør folk litt gretne heller. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Men i likhet med narkotikum svekkar nikotin kroppen. Og når ein får røyken i tillegg... Hvordan da? Har da røyket sammen med en kamerat av meg i fem år, men han er i toppform. Svart belte i kampsport og greier. Eneste grunnen til at jeg er i dårlig form er at jeg ikke trener. Han ville ha vore i enda betre form om han ikkje røykte. Nabokjerringa likte og å sitje på balkongen og røykje og ho vart 49 år (massivt hjerteatakk). Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Men i likhet med narkotikum svekkar nikotin kroppen. Og når ein får røyken i tillegg... Hvordan da? Har da røyket sammen med en kamerat av meg i fem år, men han er i toppform. Svart belte i kampsport og greier. Eneste grunnen til at jeg er i dårlig form er at jeg ikke trener. Forstår jeg spørsmålet rett om jeg tror at du undes over effekten av å røyke, fordi du har en kompis som røyker og er bra trent? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det folk gjør feil er å angripe sigaretter og røyk som "satan" sjøl, og at røyken er grunnlaget til all død og fordervelse i verdenen. Sorry, men slik er det ikke. Røyking KAN gjøre livet kjipere, KAN gjøre at du dør tidligere... men det kan mange andre ting og. Det kommer rett og slett ann på hvordan du lever livet ditt, og hvordan du er genetisk opplagt. Ville selv sett positivt på en utfasing av røyking, men totalforbud hadde rett og slett endt opp med et skikkelig samfunnsproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå