CorradoPower Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei! Har kjøpt meg ny data, men noe er galt. Funker fint ved vanlig bruk, men ikke når jeg spiller. Etter å ha spilt 5-10min så blir skjermen svart, en vifte slår seg på og lyden henger seg opp. Noen som vet hva dette kommer av?? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei!Har kjøpt meg ny data, men noe er galt. Funker fint ved vanlig bruk, men ikke når jeg spiller. Etter å ha spilt 5-10min så blir skjermen svart, en vifte slår seg på og lyden henger seg opp. Noen som vet hva dette kommer av?? Hmmmm Tror du må beskrive problemet litt mer og gjerne din maskinvare også. Men du sier KJØPT, da har du vel reklamasjonsrett da? Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Hei!Har kjøpt meg ny data, men noe er galt. Funker fint ved vanlig bruk, men ikke når jeg spiller. Etter å ha spilt 5-10min så blir skjermen svart, en vifte slår seg på og lyden henger seg opp. Noen som vet hva dette kommer av?? Hmmmm Tror du må beskrive problemet litt mer og gjerne din maskinvare også. Men du sier KJØPT, da har du vel reklamasjonsrett da? Ja, har reklamsjonsrett. Skal sende inn hovedkortet til mandag for utgangene til lyden er ødelagt. Jeg lurer på om jeg kanskje burde sendt inn skjermkortet også hvis det er det som er problemet. Maskinen: MSI P6NGM-FIH, nForce-630i+GF7150, m-ATX Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5 XFX GeForce 9600GT 700M 512MB XXX GDDR3 Zalman CNPS9500AT Ultra Quiet CPU Som sagt ovenfor så henger datan seg opp ca 5min etter jeg starter et spill. Det som skjer er at skjermen blir svart, så starter en vifte i maskina og gå, også henger lyden seg opp. Kommer ingen vei med ALT+TAB el ctrl alt del heller. Lasta ned den nyeste skjermdrivern istad for å se om det kunne være no der, men nei Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Prøvd å reinstallere og oppdatere alt av drivere til skjermkort, hovedkort og skjekket om ikke noe i pcen blir alt for varmt? Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Tok noen bilder, den ledningen fulgte med skjermkortet, men jeg skjønner ikke hvor den skal hen? Er den viktig i det hele tatt? Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Prøvd å reinstallere og oppdatere alt av drivere til skjermkort, hovedkort og skjekket om ikke noe i pcen blir alt for varmt? glemte å svare, nei har bare prøvd å oppdatere til nyeste driver. Hvordan burde jeg gå frem når jeg skal reinstalere skjermdriverne? Bare avinsalere gammel, og inn med ny? Temp i bios lå på 37grader. Vet ikke åssen temp det var på skjermkortet, er det et program jeg kan bruke til å finne ut a det? Lenke til kommentar
Curtis Jackson Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 http://majorgeeks.com/EVEREST_Home_Edition_d4181.html er program for GPU temp monitoring http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk GPU drivere Hadde jeg vært deg ville jeg ikke tuklet for mye inni pcen da de kan begynne med at de ikke vil gi deg reklamasj. grunnet du har fiklet med pcen. Prøv å se hva tempratur du har på GPUen. Høres ut som et grafikk kort problem. Kan evt. fikses med å reeinstalere windows og deretter installere nyeste drivere. Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 http://majorgeeks.com/EVEREST_Home_Edition_d4181.html er program for GPU temp monitoring http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk GPU drivere Hadde jeg vært deg ville jeg ikke tuklet for mye inni pcen da de kan begynne med at de ikke vil gi deg reklamasj. grunnet du har fiklet med pcen. Prøv å se hva tempratur du har på GPUen. Høres ut som et grafikk kort problem. Kan evt. fikses med å reeinstalere windows og deretter installere nyeste drivere. Skal prøve å reinsalere driverne da, har satt sammen datan selv så de må regne med at jeg har vært inni der litt! hehe Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 men som sagt er lydutgangene på hovedkortet ødelagt så jeg må sende inn hele hovedkortet inn til komplett, kan jo like godt sende med skjermkortet så de kan teste det å Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Men er det noen som vet hva den tynne ledningen som fulgte med skjermkortet er til? Og om den kan ha noe betydning Lenke til kommentar
maheath Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Er det HDMI på det kortet? Den kabelen kan være for å få lyd fra lydkortet og inn på HDMI-pluggen til skjermkortet. Sånn at TVen får lyd og bilde på samme plugg. Men det skal ikke ha noe med heng å gjøre... Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 (endret) er ikke hdmi, men følger med sånn hdmi adapter bare. Endret 7. september 2008 av CorradoPower Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Prøvde å avinsalere skjermdriverne nå, og insalere dem på nytt. Det hjalp ikke... Satt igang et spill og et par min etter blir skjermen svart og vifta på skjermkoret begynner å gå. Lasta ned det Everest programmet også, men fant ikke no sted der det stod noe om skjermkort temp Lenke til kommentar
CorradoPower Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Fikk nytt skjermkort i posten i går på garantien. Er samma greiene her med den ledningen, den er altså ikke viktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå