Gå til innhold

Feil volt med universal lader

Alkjeks

Anbefalte innlegg

JEg har en universal lader som jeg kan stille volten på. Det sto under min bærbare at den skulle ha 20 volt, hva kan skje om jeg velger en annen volt enn det? Hvis jeg velger 20 volt blir strømforsyningen vesentlig varmere enn ved 19 volt, men den lader. Hva kan jeg risikere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JEg har en universal lader som jeg kan stille volten på. Det sto under min bærbare at den skulle ha 20 volt, hva kan skje om jeg velger en annen volt enn det? Hvis jeg velger 20 volt blir strømforsyningen vesentlig varmere enn ved 19 volt, men den lader. Hva kan jeg risikere?

Om du velger for lav spenning vil maskinen ikke lade, eller lade saktere.

Om du velger for høy spenning vil du kunne skade maskinen.

For høy spenning kan ødelegge maskinen. Normalt vil ikke for lav spenning kunne ødelegge noe, men om maskinens ladeelektronikk er passe feilkonstruert vil også for lav spenning kunne ødelegge.

Kort fortalt - hold deg til rett spenning, og helst fra en orginal strømforsyning.

Lenke til kommentar

Ok, skal holde meg til rett spenning.

Ikke-originale strømforsyninger er ikke å spøke med. Den forrige jeg hadde ble så varm at en komponent inne i den smeltet. Hadde jeg ikke vært tilstede og dratt ut kontakten umiddelbart etter det begynte å lukte stekt komponent, kunne det vært stor brannfare. Nå tør jeg ikke gå ifra laderen (noe jeg var ganske skeptisk til forrige gang også, da den ble så varm).

Problemet med originale strømforsyninger er at de er så fryktelig dyre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...