Gå til innhold

Utlevert sending ikke registrert

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hentet en pakke fredag 29 august. Pakken var sendt som Bedriftspakke dør innland. Var ikke hjemme da de var på dagtid, så de la en lapp i postpassa om at de hadde vært, og med et sporingsnr. Jeg skrev ut hentelapp fra posten.no og signerte. Fikk utlevert pakken. De virket noe usikker på posten, hun sa at hun kunne ikke se at jeg skulle betale noe. Var ikke sikker selv, da pakken egentlig kommer fra utlandet og var sendt med USP. Ble så sendt videre fra Oslo til Nord-Norge med posten. Verdien var på 600 kr så trodde jeg skulle betale toll/moms, men det sto det ingeting om. Fikk utlevert pakken. I dag kom duplikatmelding. I følge sporingen er ikke pakken utlevert. Bør jeg gå på posten og snakke med de, eller skal jeg bare forholde meg passiv?

Jeg lurer på om jeg kanskje skal betale noe, men det står det altså ingenting om. Eller vil UPS sende meg regning på toll/moms senere? Eller trenger jeg ikke tenke på det da?

Endret av anaconda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier som en reklame pleier.

«den har jeg ikke sett»

Men jeg trur nok det er slik at du får regning for tollen hvis de har oppdaget det.

Kos deg med varene og håp på det beste.

Hvis jeg kjører for fort med bilen min, så ringer jeg ikke til politiet og ber de sende meg en bot. Gjør du ? :innocent:

Lenke til kommentar

UPS på Alnabru vil nok sende deg regning på moms, utleggsprovisjon og evt toll. Så du vil nok få brev fra de i løpet av ett par uker.

De bruker å ha 15 dagers betalingsfrist forøvrig.

UPS kjører vel ut pakker i Oslo, Bergen, Trondheim...

Ellers blir det sendt videre til mottaker med Posten!

Endret av tintin77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...