Gå til innhold

Hva gir deg inspirasjon og hva får deg til å jobbe hardere?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Hovedsaklig er det andre sine bilder som inspirerer meg til å fortsette. For da får jeg sett hvor flott det går an å få det, selv ved et "lite kompaktkamera" kan man få flotte bilder som godt kan overgå bilder tatt av utstyr for mange, mange tusen. Altså komposisjon. Også er det jo en glede og inspirasjon å se egne bilder som jeg synes var utrolig bra for ett til to år siden og sammenligne de med bilder av nyere dato for å se hvordan jeg har utviklet meg og hva jeg blir bedre på.

Også skryt fra andre folk gir meg inspirasjon til å fortsette.

Videre så er det utfordringen å få til et bra bilde som blir inspirasjon..

Litt rotete skrevet kanskje men :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lysten på å utvikle et nytt konsept skjerper kreativiteten min. Som nå for tiden. Med et nytt bilde i Decline... ute så føler jeg behov for å utvikle en ide jeg har jobbet med siden vårparten. Samt en gammel ide jeg har gjemt siden første halvdel av nittitallet. Inspirasjonen er best når den kommer innenfra.

Jeg har en drøm om å gjøre en Schönberg. Å komme inn i et rom med "elever" og utrope at jeg har funnet opp en fotografiet på nytt. Kanskje jeg kan utvikle en fotografisk ekvivalent til tolvtonemusikken.

Neppe. Men det er lov å dagdrømme totalt urealistiske drømmer også.

Lenke til kommentar
Lysten på å utvikle et nytt konsept skjerper kreativiteten min. Som nå for tiden. Med et nytt bilde i Decline... ute så føler jeg behov for å utvikle en ide jeg har jobbet med siden vårparten. Samt en gammel ide jeg har gjemt siden første halvdel av nittitallet. Inspirasjonen er best når den kommer innenfra.

Jeg har en drøm om å gjøre en Schönberg. Å komme inn i et rom med "elever" og utrope at jeg har funnet opp en fotografiet på nytt. Kanskje jeg kan utvikle en fotografisk ekvivalent til tolvtonemusikken.

Neppe. Men det er lov å dagdrømme totalt urealistiske drømmer også.

Fotografiens Rambo ? kunne gitt noen uventede bilder :)

Lenke til kommentar
I et lite desperat forsøk på å få opp litt aktivitet her så starter jeg denne tråden, mest for underholdningens skyld, men jeg tror det kan være interessant for mange her, og kanskje noen finner inspirasjon i noe nytt, hvem vet?

Selv venter jeg med å fortelle hva som inspirerer meg, dere får gi meg noen svar først, så får litt aktivitet her! ;)

Pene damer og andre dyktige fotografer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg får insirasjon og lyst til og fotografere i alt omtrent jeg :p ser jeg noe som kunne gjort seg som motiv blir jeg helt vill og får lyst til og ta bilder :p Ta f.eks vær dag på vei til og fra jobben går jeg forbi en bru med en "foss" under. den har fristet meg så lenge jeg kan huske å i morgen skal kameraet med så jeg får tatt bildet:P kommer nok til og poste det på bildekritikk. gleder meg så mye at jeg ikke får sove :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...