Gjest medlem-98070 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Testa noen få PS3-spill jeg nylig kjøpte, og i dag prøve jeg GTA IV... det fungerer men det er svart-hvitt! Naturligvis sjekka både TV-innstillinger og spill-innstillingene (at ikke farger er slått av elns). Googla rundt og leste at det kan ha noe med gammel TV å gjøre eller forskjelige regioner på spill... ja, TV-en er gammel, og spillet er kjøpt fra canada, men PS3-spill skulle liksom være regionfrie?! Hva skal jeg gjøre? Ræva om jeg må kjøpe en ny tv bare for å spille GTA (de andre jeg har prøvd hadde ikke dette problemet) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Spillet er muligens i ntsc format og din europeiske ps3 kan muligens bare spille av pal? bruker som regel og bli sort hvitt når man spiller ntsc i pal format. kan være andre årsaker også da jeg ikke er en ps3 onsoll ekspert og kan alle spesifikasjonene. Endret 6. september 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Så med andre ord, det jeg hørte om at PS3 er regionfri er bare bullshit? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 PS3 er regionfri den. Men Europa og USA har som sagt forskjellige standarder, NTSC og PAL. PS3'en kan spille begge to men det hjelper ikke når spillet ditt er NTSC og tv'en din støtter PAL. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Er forskjell på regionsfritt og hvilke tvsignal som brukes i europa og usa.. men som sagt kan væe andre årsaker. har ikke studert spillene fra usa for å se hvilket format video signalene spillene derfra bruker. Endret 6. september 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skjønner Må jeg ha ny TV? Har uansett tenkt på å oppgradere TV-en, den begynner å bli gammel... får man TV som støtter både PAL og NTSC? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, alle moderne flat tv'er støtter begge deler. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Husker da jeg kjøpte PS3 på release-dagen, sammen med Motorstorm. Da hadde vi en gammel tv, og spillet ble svart-hvitt. Vi kjøpte en ny hd-tv, og alt funket helt fint, og har alltid gjort det siden. Så kan godt hende det er der problemet ligger, men jeg fikk bare opplevd problemet med Motorstorm, og jeg er ingen ekspert så jeg kan ikke si om det er tilfellet. Endret 6. september 2008 av Mokko Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) er ikke sikkert det er tven det er feil med, er usikker på om europeisk ps3 spiller av ntsc korrekt. som sagt er usiker på dette. enkleste er å ta ps3 til noen med en nyere tv og test det ut. edit skriveleif Endret 6. september 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
Pesico Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 er ikke sikkert det er tven det er feil med, er usikker på om europeisk ps3 spiller av ntsc korrekt. som sagt er usiller på dette. enkleste er å ta ps3 til noen med en nyere tv og test det ut. Det er tven som ikke støtter NTSC. PS3en støtter både PAL og NTSC spill. PS3 er i praksis sonefri på spill nå, men om spillutviklere ønsker det så kan de legge inn sone på spill også. Men da får man ikke spillt de i det hele tatt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvis det er en gammel TV, så er det 99% sikkert at det er det som er problemet. Har selv spillt av USA versjon spill på min EU PS3 uten problemer med Flatskjerm Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 ok, takker da ble jeg også litt klokere :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Skal prøve på en annen TV for å være sikker ja... uansett, noen TV-er å anbefale? tilbud/bra butikker? Mye må man gi for en god TV i dag? Den trenger ikke være flat Lenke til kommentar
Slugge Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 det er en tv-seksjon på forumet (om jeg ikke tar feil) så du får surfe litt rundt der Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 FÅR du non-flat TV i dag da nytt? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Skal prøve på en annen TV for å være sikker ja... uansett, noen TV-er å anbefale? tilbud/bra butikker? Mye må man gi for en god TV i dag? Den trenger ikke være flat noen punkter... 1. Du får ikkje kjøpt tv som ikke er flat (bortsett fra finn.no, der finner du mange 32" osv til maks tusen kroner..) 2. SELVSAGT kjøper du flat (HD-tv). Din ps3 støtter jo mye høyere oppløsninger enn din nåværende tv, kjøp HD-tv og få en mye bedre spill-opplevelse. I tillegg får du brukt ps3en til å spille av blu-ray! 3. Pris kommer an på hvilken størrelse du vil opp i... De færreste har vel lyst på noe mindre enn 40tommer i dag, og om du vil ha noe skikkelig så er 7-11.000 en bra pricerange på den størrelsen. om du vil ha mye tommer per krone og et design fra forrige århundre så vil jeg anbefale Tatung. 4. Si litt om størrelse og hvor mye penger du vil legge i en tv så er det nok mange som kan komme med gode tips. Endret 7. september 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
AtomicMoog Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Mulig jeg tar feil her, men er ikke alt du trenger en RGB-scartkabel?? Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 RGB kabel hadde gjort susen ja Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Drøyer dette med TV-en litt... hva er en RBG-kabel da? er problemet løst ved å kjøpe spillet i Norge i PAL-format? Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Problemet er 99% sikkert at din gamle TV ikke støtter ntsc. Bildet vil da bli sort-hvitt og nokså kornete. Anbefaler imidlertid å teste på annen TV for å kontrollere at det ikke bare er noe surr med instillingene. PS3 er i alle fall sonefri på spill, så problemet ligger ikke der. Alle mine spill - inkludert GTA4 - er fra USA eller Canada, mens konsollen er norsk. Hvis du skal ha ny TV, anbefaler jeg Elkjøp.no. Kundeservicen er ikke den beste, men prisene er glimrende, og man kan velge leveringsdag og tid - noe som er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå