Gå til innhold

På leting etter nye spill, billspill

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på leting etter noen nye spill og bilspill er en sjanger jeg liker hvis den oppfyller visse krav. Jeg er veldig glad i spill som krever litt skills, feks trackmania, men regner ikke med at det finnes noen spill på lik linje med akkurat det spillet. Jeg er veldig glad i sånne spill der du får penger å oppgraderer og kjøper nye deler osv til bilene, sånn som i gran turismo, men såvidt jeg vet finnes ikke det til pc ;| Er ikke så glad i rallyspill og heller ikke sånn som race driver, testa det littegrann hos en kompis og det falt ikke akkurat i smak. Grid er et spill jeg likte ganske godt, spessielt driftinga, vanlige race ble alt for kjedelig imo, men drifterace var awsome. Har spilt flatout 2 og synes det var ganske kult, men når ultimate carnage eller hva det nå enn heter synes jeg det ble alt for likt, trodde det var samme spillet først. Need for speed spillene er jo ganske kule, men likte spessielt de gamle som hot pursuit osv. Håper det er noen som er litt mer oppdatert enn meg på denne fronten :) Realistisk grafikk er et stort pluss, og er ikke fan av banekjøring.

Jeg liker også rollespill, dreamfall var dritkult, eneste spillet jeg har kommet meg igjennom iløpet av de 7 siste åra. Er ikke sånn veldig fan av fps spill og sånn, men er det noen skikkelig bra kan jeg gi det et forsøk, likte feks ikke crysis...

på forhånd takk d=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Project torque er det to forskjellige typer penger. RP kan du tjene ved å kjøre løp, og det rekker til alle deler og 4-5 fantasi biler. AP er betal-penger(200kr=5000ap sånn circa), og kan brukes til å kjøpe alle deler og alle "ekte" biler.

Selv eier jeg en Toyota 2000 GT, Toyota Corolla GTS(bilen som blir brukt i "Initial D") og Toyota MR2 GTS, men det går fint ann å ha det morsomt uten betalbiler også.

Lenke til kommentar

Du trenger egentlig ikke å betale for noe. Jo mer du kjøper av trim deler til bilen, jo mindre poeng får du når du vinner over andre.

De som er skikkelige proffe i dette spillet kjører eksklusivt utrimmede starter-biler, og fokuserer på å slå folk med raske biler ved selv å kjøre mer effektivt.

Det jeg liker med PT er at utdelingen av RP penger foregår på en slik måte at det oppmuntrer folk til å oppføre seg, det vil si ikke quitte midt i ett løp bare fordi de har en dårlig posisjon osv.

På arcade mode er det en nesten trackmania aktig fokus på rene linjer og å kutte tider. Det er veldig bra.

Det som ikke er bra er all grindingen som det selvfølgelig kommer fra ett slikt system.

Og kjøremotoren er nok litt for grov til å bli akseptert som en konkurent til f.eks Live for speed. Men morro er det.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Jepp synes det var artig, drifting var ganske gøy, dvs jeg synes det er morsommere å drifte sånn realistisk ikke sånn sikk sakk for å sanke poeng hele tiden. Er level 10 nå og er jo litt gøy å spare opp til bedre biler og sånn. En annen ting er at 3 av serverne er stappfull mens 2 er nesten tomme, og jeg måtte gå på en av de nesten tomme serverne, litt lite folk på enkelte av modsene, men ellers greit.

Er åpen for andre spill også, strategispill,adventure,action osv så bare å komme med forslag :) Er ikke så fan av enkelte fps spill sånn som half life og crysis men det meste annet liker jeg.

Spiller du også trackmania? isåfall hva kaller du deg? Legger med et filmklipp og en liten film av meg og en gammel klankompis =)

http://www.tm-tube.com/video/1865/pushing-the-limits

vet ikke om alt av det nyeste kan spilles på maskinen min heller

har

amd 6000+

geforce 8800gt 512

2gb ram

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
er kommet en drøss med bilspill i det siste.

og flesteparten er ganske bra;

flatout ultimate carnage

nfs pro street

race driver grid

Stateshift

pure

GTR Evolution

Er bare arkade/bane stil. Joda, Grid og GTR er greie de, men jeg klarer ikke bli særlig entusiastisk.

Et annet spill som er bra er NFS Porsche Unleashed. Hvorfor stoppet de med denne typen? :(

NFS serien kommer bare med det ene Fast and the Furious klonen etter den andre, blandet med hiphop her og der. NFS Undercover er samme arkade-greia.

Lenke til kommentar
er kommet en drøss med bilspill i det siste.

og flesteparten er ganske bra;

flatout ultimate carnage

nfs pro street

race driver grid

Stateshift

pure

GTR Evolution

Er bare arkade/bane stil. Joda, Grid og GTR er greie de, men jeg klarer ikke bli særlig entusiastisk.

Et annet spill som er bra er NFS Porsche Unleashed. Hvorfor stoppet de med denne typen? :(

NFS serien kommer bare med det ene Fast and the Furious klonen etter den andre, blandet med hiphop her og der. NFS Undercover er samme arkade-greia.

Problemet med et kvalitetsspill innenfor kjøring er at det ikke selger. Jeg hadde faktisk trodd Nfs skulle klare å produsere et kult spill når Prostreet kom, men den gang ei. Nfs Porche er det siste jeg likte av denne typen spill. Dirt og Grid er hakket bedre men gud bedre for en ræva fysikkmotor(30 meter bremsestrekning etter 200kmt på grusen)

Det er foreløpig veldig få som har klart å få realisme og salgstall til å stemme. Mine favoritter er Gtr2, Race07 og GT legends. Spørsmålet er om du vil ha realisme og kjørefølelse eller Fast & The Furious type spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...