Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

når kommer skjegget?

Gjest lkasdlf

Anbefalte innlegg

jeg bare lurer på, når får jeg skikkelig skjegg? jeg kom i stemmeskifte da jeg var 11 og nå er jeg 14. har fått dun, men det er ikke no særlig. har faktisk fått en stripe med dun fra kuken og opp til halsen også... det er sikkert forskjell fra person til person på hvor lang tid det tar... men prater vi om noen måneder eller til jeg 22 her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hårvekst varierer veldig mye fra person til person. Da jeg gikk siste året på ungdomsskolen var det en gutt som nesten hadde helskjegg, mens nå -- 8-9 år senere -- har jeg venner som nesten ikke har noe hår i fjeset. Når skjegget ditt kommer er altså veldig vanskelig å tippe for oss. Man må nesten bare smøre seg med tålmodighet. :)

PS. Tråden flyttes over til Helse-forumet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
jeg bare lurer på, når får jeg skikkelig skjegg? jeg kom i stemmeskifte da jeg var 11 og nå er jeg 14. har fått dun, men det er ikke no særlig. har faktisk fått en stripe med dun fra kuken og opp til halsen også... det er sikkert forskjell fra person til person på hvor lang tid det tar... men prater vi om noen måneder eller til jeg 22 her?

Gratulerer :)

Lenke til kommentar

Skjegget kommer nok om ikke så altfor mange år. Kan vel egentlig komme "i morgen" eller om mange år. Man vet aldri.

Men som folk har skrevet her før kan det være greit å begynne å barbere deg. På den måten blir skjegget mer tydelig med tiden.

Lenke til kommentar

Begynte vel å skifte fra dun til skjegg i 17-18 årsalderen og det er vel midt på treet, vil jeg tro. Skjegget kommer etter puberteten så det spørs vel hvor du ligger i løypa der. Stemmeskifte i 11-årsalderen er rimelig tidlig. Tror de fleste i guttekor slutter når passert 13 fordi de ikke skal anstrenge stemmebåndene i skiftet. Siden du er anonym: Når eller har kroppen begynt å produsere sæd ?

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Siden du er anonym: Når eller har kroppen begynt å produsere sæd ?

eh, husker ikke helt, tror det var en eller annen gang i 11 års alderen det og... mulig jeg var 12 også...jeg husker ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...