Gå til innhold

Hva er den beste receiveren under 10000,-?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har sett på ulike modeller, bl.a. Onkyo TX-SR706, HK AVR355 og DENON modeller.

Det skrives mye om at onkyo blir varm, men har lest flere reviewer som tilbakeviser dette helt.

Ellers er det ulike problemer med de fleste, bl.a på lip-sync, små drop out av lyd, osv.

Synes også det er rart at splitter nye modeller leveres med RS232 eller seriell inngang for å oppdatere firmware.

Burde vel vært teknisk mulig å brukt en USB slik at man kunne satt inn en USB minneplugg for å oppdatere firmware.

MEN de har nå et bedre alternativ enn hullkort heldigvis.

Primærmålet mitt er å få en stabil receiver med god effekt ut og støtte for "alle" format, inkludert de nye hd formatene, samt oppskalering til 1080p, on-screen display.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Opp eller nedgradering...hmmm, ser at ulike forum er uenige om det.

sliter med masse feil i spesifikasjonen, selv på produsentens egne sider, og det gjør det vanskelig å sammenligne.

Denon sin 2808 har i nyere reviewer blitt omtalt som foreldet i forhold til nyere modeller, og selv 2809 har tilsynelatende ikke klart å få på plass on screen display.

HK AVR 255 ser bra ut men den har nedskaleringsbugen (sender 60Hz inn signal ut som 50 Hz i PAL mode).

Onkyo får god omtale, men noen opplever at den blir veldig varm samt rare summelyder og knepp, spesielt mot ps3.

Virker som om det er endel bugs på alle modellene, noe som virker som skyldes lite eller ingen testing før masseproduksjon.

Man burde vel merket om receiveren ble varm, ikke klarte å sende 60Hz video ut i PAL, hadde ulike summelyder osv FØR man pushet dem ut på markedet???

Er det produsentene som har for dårlige kontrollrutiner, er det ulike modeller som selges (f.eks er noen importert), er det dårlige kabler osv som skaper problemer, pusher de ut modeller før firmware er skikkelig klar eller hva er det?

til nå så er alternativet tilsynelatende å enten gå for avr255 og sende ut i ntsc format, eller gå for en onkyo og gamble på at den utgaven jeg tilfeldigvis får ikke er av dem som blir varme eller sliter med lyden som noen rapporterer.

kom gjerne med flere tips, har f.eks sony, pioneer og lignende modelelr som kan konkurrere med avr255 og lignende?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har sett nærmere på Denons nye 2809 modell.

Litt forvirrende opplysninger om spesifikasjoner, men det ser ut som om den har det meste.

Vurderer denne på topp nå, ihvertfall til hk eventuelt får fikset 255 med ny firmware???

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noe om varmeproblemer på Onkyo 705, men mer på de større 805, 875 og 905. Selv kjøpte jeg 805 i vår og er bra fornøyd. Har ca 20 cm klaring over, ca. 3 cm på hver side og fritt foran og bak. Den blir varm, men ikke slik at jeg er engstelig. Er nok heller noenlunde normal varmeutvikling.

Ute i europa har det vært prisslakt på mange av fjorårsmodellene, og disse kunne/kan en hente til en meget hyggelig pris. Sjekk for eksempel på sidene

www.redcoon.de

www.hirsch-ille.de

www.amazon.de

Onkyo 875 til under 900€, rundt 600€ for Denon 2808, Pioneer LX 50...

Så vidt jeg vet, er det Onkyo 875 og 905, evtl også etterfølgerene som skal ha den beste chipen til å skalere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Denne diskusjonen stoppet da veldig brått.....?

Har lest endel reviewer, uten å bli overbegeistret for noen.

Igjen så er det litt merkelig at man får så veldig ulik erfaring med de ulike modellene.

Har f.eks lest massevis av brukerinnlegg om de ulike onkyo modellenes problemer, både med ulike brummelyder når f.eks dvd-spiller er påslått men ikke spiller noe og ulike varmeproblemer.

Men så leser jeg like mange innlegg på andre som ikke opplever dette i det hele tatt.

Har sett på HK sine nye 255 og 355 modeller, men der har man også ulike bug i firmware, bl.a 50Hz bugen.

Må isåfall vente på en oppdatering, og nå kjenner ikke jeg til hvor lenge det vil ta.

Det som er rart er at hvis jeg produserte et produkt med bugs i firmware ville jeg fikset det kjapt og sendt ut ny firmware til nedlasting men i hifi verdenen så ser det ikke så enkelt ut.

Denon får også blandede kritikker, og så er de endel dyrere og spesifikasjonsmessig ser de ikke ut til å kunne tilby like mye som konkurrentene selv om prisen er høyere.

Blir liksom å kjøpe ett produkt man er delvis fornøyd med og så vente på en firmware oppgradering og se om det kanskje blir bedre.

Onkyo frister mest, men da bør både varmeproblemet og brummingen være borte. HK frister også, men da bør de komme med en ny firmware.

Hmmm..., vanskelig....

Skulle ønske det kom en skikkelig stor test snart der de sammenlignet ulike receivere med støtte for de nye HD lydformatene og med oppskalering til 1080p.

Er kommet endel oppdaterte modeller nå i prisklassen 7000-10000, så det hadde vært gøy å fått skikkelige sammenligninger både på utstyrsmessig, målte verdier, og sett og hørt kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...