lavidaloca Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) jeg har bygget min nye pc. har et asus hovedkort:ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2 grafikk kort: club 3d radeon hd4870 2gb pcen starter. du ser at det er strøm, og alle vifter går, men får ikke noe skjermbilde. noen som har noen tips? har hørt om å slice hovedkortet, men vet ikke hva det er:P Skjermen funker bra. bruker den på en annen pc imens, så det nok ikke problemet har en 6 pins konnektor og en 8 pins. strømforsyningen har bare en 8 pins. kan dette være problemet? Endret 6. september 2008 av lavidaloca Lenke til kommentar
hacek Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Morro at du skulle lage denne threaden nå.. Jeg har nettop hatt det samme problemet (les tråden min i samme forumet), og jeg var sikker på at det var grafikkortet mitt som var problemet. Jeg har derimot et HIS radeon 4850 IceQ 4 turbo, altså et helt annnet enn deg. Jeg har derimot det SAMME Hovedkortet som deg, om det er dette du har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352394 . Da kan det være at vi har det samme problemet, og at det er Hovedkortet det er noe i veien med... Lenke til kommentar
lavidaloca Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 kanskje. men er ikke sikker. skal prøve litt til og ringe netshop og spørre om råd på mandag. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) har dere kobla til pcie-strøm kontakta da? uten den vil maskinen havarere før bios post screen. edit: samme gjelder P4 kontakta som skal HELT øverst på hovedkortet. Endret 6. september 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
AudunlS Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Tror feilen ligger ho Asus. Driverne som ligger i BIOS på forhånd er ikke kompatible med Radeon HD 4xxx-serien. Har samme problemet selv, så har kontakta Amentio.no som jeg kjøpte fra. Btw: Asus P5K SE/EPU og et HiS Radeon HD 4850. Lenke til kommentar
hacek Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det du sa Audun|S ga mening. Hvis det stemmer forklarer jo det hele greia.... Og ja, jeg har koblet til PCI E - strømkontakten øverst på kortet, så det er ikke problemet. Men om det er som du sier Audun|S, hvordan skal man da få fikset det? Må man ha et annet grafikkort, slik at man kan oppdatere BIOS'en/ installere drivere til Radeon kortet? Jeg har også søkt om bytte/retur hos Multicom (hvor jeg kjøpte det) nå. Skal opdatere her om hva jeg får i svar hos dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå