Gå til innhold

Hjelp til valg av videoredigeringsprog.

Anbefalte innlegg

Er ute etter et videoredigeringsprogram. Er ute etter et som ikke er alt for vanskelig å skjønne. Har en data som er slik: AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50, 2GB ram, Vista home basic.

Har sett litt på Pinnacle (som jeg har hørt er noe ustabilt??), Magix Movie Editor og Sony Vegas (som jeg ikke finner noen butikker som har :S). Vil ha et som takler HD materiale.

Noen som kan komme med noen anbefalinger?

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har alltids Windows Movie Maker...

Men litt mer seriøst; Jeg bruker Sony Vegas Pro 8.0, og det er et kjempeprogram. Ikke så veldig vanskelig å skjønne heller, men kan være utrolig avansert og bra om man virkelig setter seg inn i det.

Jeg anbefaler Vegas Pro på det sterkeste. Jeg mener det er hakket bedre enn Premiere CS3 også.

Lykke til med valget ditt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sony vegas 7 og Adobe premier pro CS3 er mine personlige favoritter. Avid har også noen meget gode programmer.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål i omtrent samme kategori som TS og tar derfor sjansen på å legge det i samme tråd.

Vi tar fra tid til annen video som er ment å kunne brukes til undervisningsformål (når vi blir flinke nok til å lage videoene :) ). Vi ønsker da å kunne ta en video tilsvarende f.eks. fotballkamper (fant ingen link) hvor de kan starte og stoppe/fryse filmen ved et musetrykk og tegne sirkler og streker direkte på skjermen og vise dette visuelt på en annen skjerm. Jeg har forstått det slik at en vanlig touch screen vil kunne fungere greit, men går det greit med et vanlig skjermkort med 2 utganger (kopiere skjermbildet fra "tegneskjermen" til den andre skjermen) ?

Problemet relaterer seg i større grad til hvilken programvare for enkel visualisering og editering som kan brukes.

Samtidig vurderer vi både Firewire kamera og IP kamera ettersom tradisjonell composite ikke gir godt nok bilde.

Noen som har erfaringer med dette ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...