DKH Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Er ute etter et videoredigeringsprogram. Er ute etter et som ikke er alt for vanskelig å skjønne. Har en data som er slik: AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50, 2GB ram, Vista home basic. Har sett litt på Pinnacle (som jeg har hørt er noe ustabilt??), Magix Movie Editor og Sony Vegas (som jeg ikke finner noen butikker som har :S). Vil ha et som takler HD materiale. Noen som kan komme med noen anbefalinger? Endret 6. september 2008 av DKH Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Av dei du har oppgitt vil eg automatisk anbefale deg Vegas. Du kan laste ned ein prøveverson frå Sony Media Software. Programmet er lettfatteleg og taklar HD matrielle godt. Stor støtte for ulike format, mykje meir enn kva eg har i Premiere Pro utan nokon utvidelsar. Ikkje krev det alt for mykje heller. Prøv det. Lukke til Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Man har alltids Windows Movie Maker... Men litt mer seriøst; Jeg bruker Sony Vegas Pro 8.0, og det er et kjempeprogram. Ikke så veldig vanskelig å skjønne heller, men kan være utrolig avansert og bra om man virkelig setter seg inn i det. Jeg anbefaler Vegas Pro på det sterkeste. Jeg mener det er hakket bedre enn Premiere CS3 også. Lykke til med valget ditt! Lenke til kommentar
DKH Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Så det er ikke for vanskelig for meg som ikke har redigert noe særlig før å få gode resultater meg Vegas? Men hvor får man tak i dette egentlig?? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du kan jo kjøpe det rett fra Sony Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Sony Vegas uten tvil Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 På youtube finnes det mange gode beginner guides for å komme i gang med redigering i vegas. Brukte dem jeg, og lærte utrolig mye Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 På youtube finnes det mange gode beginner guides for å komme i gang med redigering i vegas.Brukte dem jeg, og lærte utrolig mye da burde du linke til dem du anbefaler Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 På youtube finnes det mange gode beginner guides for å komme i gang med redigering i vegas.Brukte dem jeg, og lærte utrolig mye da burde du linke til dem du anbefaler Mye bra her oxo: http://forums.creativecow.net/forum/sonyvegas Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Så det er ikke for vanskelig for meg som ikke har redigert noe særlig før å få gode resultater meg Vegas? Men hvor får man tak i dette egentlig?? Les det første svaret mitt. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 På youtube finnes det mange gode beginner guides for å komme i gang med redigering i vegas.Brukte dem jeg, og lærte utrolig mye da burde du linke til dem du anbefaler jaokay clicky Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Sony vegas 7 og Adobe premier pro CS3 er mine personlige favoritter. Avid har også noen meget gode programmer. Endret 18. september 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har et spørsmål i omtrent samme kategori som TS og tar derfor sjansen på å legge det i samme tråd. Vi tar fra tid til annen video som er ment å kunne brukes til undervisningsformål (når vi blir flinke nok til å lage videoene ). Vi ønsker da å kunne ta en video tilsvarende f.eks. fotballkamper (fant ingen link) hvor de kan starte og stoppe/fryse filmen ved et musetrykk og tegne sirkler og streker direkte på skjermen og vise dette visuelt på en annen skjerm. Jeg har forstått det slik at en vanlig touch screen vil kunne fungere greit, men går det greit med et vanlig skjermkort med 2 utganger (kopiere skjermbildet fra "tegneskjermen" til den andre skjermen) ? Problemet relaterer seg i større grad til hvilken programvare for enkel visualisering og editering som kan brukes. Samtidig vurderer vi både Firewire kamera og IP kamera ettersom tradisjonell composite ikke gir godt nok bilde. Noen som har erfaringer med dette ? Lenke til kommentar
chberge Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvis du er litt nybegynner er Pinnacle veldig bra. Pinnacle er lettlært, og har akkurat passe med funksjoner slik at du ikke drukner av alle mulige valg. Mer avanserte programmer er Adobe Premiere, men anbefaler at du har prøvd andre programmer før du hopper til det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har bare negative erfaringer med Pinnacle, men mulig det har blitt bedre. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har ikke prøvd Pinnacle 11 (er det det du brukte?). Jeg brukte Pinnacle 10,5 tror jeg. Nå for tiden bruker jeg Adobe Premiere CS3, samt litt Final Cut Studio 5,1. Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg liker nå Edit Studio 6, som sammen med DVD Lab pro er både billig og bra - De selges kun på nett og har eget brukerforum. Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 hva med videoredo? Jeg liker nå Edit Studio 6, som sammen med DVD Lab pro er både billig og bra - De selges kun på nett og har eget brukerforum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå