Gjest Aniss Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei hei, jeg ha vært syk i 8-9 dager nå. Har vært frist nok til og gå på skolen eit par av dagene men var ikke akkuratt i mitt ess. Den store hovedsykdommen har vel vært feber med hodesmerte. Uansett i dag våknet jeg op og følte meg ganske pigg, men hadde ganske opphovnet og vondt hals, hostet og egentlig ike så stod hodepine en merkbart. Uansett så nå på kvelden har jeg fått høy feber. Første gang jeg sjekket hadde jeg 38,1 så 38,5 rundt 1 time senere og nå rundt 39. Har også hadd vondt i 3 av 4 ledd den siste uken. Jeg sjekket nånettopp opp på lommelegen om feber og kom over dette: Alle typer av hjernehinnebetennelse kan medføre følgende: -Høy feber. x -Nedsatt allmenntilstand. -Omtåkethet. -Hodepine. x -Nakke- og ryggstivhet. x -Kvalme og brekninger. Jeg hadde det en del på mandag men.. -Ubehag når en ser mot sterkt lys.Lit skeptisk til denne men liker best og sitte i mørke, men det gjør ejg alltid. -Kramper (bevisstløshet og "epileptiske" rykninger). Meningokokksykdom kan gi alle symptomene som er nevnt over. Typisk for meningokokksykdom er også følgende: Sykdommen starter med hoste, hodepine og sår hals. Deretter oppstår høy feber, frostanfall, rask puls, rask pust, leddsmerter og muskelvondt. På de 9 nederste symptomene her har jeg 7 av 9.. Oo Så hva sier dere? Kanskje litt hypokonder tilstander slår inn? Sidn jeg er veldigt sjeldent sy føler jeg at eg blåser opp en del ting men.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg sier at du kan ta kontakt med legevakten for eventuelt tvil, men jeg tviler på at du har hjernehinnebetennelse. "Nakkenstivhet" kan/skal ikke diagoniseres av pasienten selv. Har du hjernehinnebetennelse, vil du være lyssky, svært trøtt, og... "nedsatt allmenntilstand" <---- noe som du ikke er.. (Du skriver på forumet) Uansett grunn, er det lurt å får det utredet (legevakten). Kanskje du trenger antibiotika behandling for problemet ditt. Vaio Lenke til kommentar
Gjest Guest_Annis_* Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hehe takk for svar. Jeg tok og ringte til legen og hun var også ganske sikker på at jeg ikke hadde hjeehinnebetenelse. Siden jeg ikke hadde nedsatt allmenn tilstand som du sa og sånt. Men om feberen ble noe verre måtte jeg ringe igjen og komme på sjekk i dag. Jeg måtte uansett komme på sjekk i morgen siden jeg hadde vært syk så lenge. Mn takker for svar uansett, jeg sittermeg ganske skeptisk til alle symptomer etc, mn jeg hadde jo en del da, men tydeligvis ikke de mest normale. Men jeg har stor nakkestivhet hvertfall. Takk igjen. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Sikket influensa siden du har litt vondt i ledda og sånn. Det er ofte noe som kan henge lenge i kroppen og er vel vanlig på denna tida av året.. Btw, feber er et symptom på noe annet, ikke en sykdom i seg selv Lenke til kommentar
The North Sea Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Muligens så kan det hende at du har en infeksjon i halsen, du snakket om at du hadde hoven hals. En halsinfeksjon vil du merke med at mandlene dine er hovene. Typisk også siden at du har feber. Feber er et tegn på en infeksjon. Sansynligheten for at det er dette, er muligens liten, men muligheten er det. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Aniss Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hehe jeg kan komme med en oppdatering. Det enda da opp med at siden jeg hadde litt over 40 i feber i går var jeg hos legen, han ville bare si at det var en kraftig halsbettenelse. Først rett før vi skulle gå påpekte min mor at det kanskje kunne være kyssesyken (Noe som symptomene mine treffer utroligt bra) han var litt usikker og kunne ikke ta testen og jeg måtte til fastlegen neste dag (Altså i dag) Så tidelig i dag bar det bort til fast legen. Hos fastlegen tok jeg en blodprøve av de snille strila sykepleierene. Der det ble konstantert at jeg hadde kyssesyken (Rare østlandsleger som ikke sjekker sikkelig, han fikk jo nesten i meg penicilin (om det er slik det stavest) så sånn er nå det, nå er det bare og ligge og vente på at den skal gå bort Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 huff, det er ikke gøy.. Sa han noe mer rundt dette? Da jeg hadde kyssesyken kunne jeg ikke trene på fire mndr.. Men bra du fant ut hva det var da.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Sårhals ble nakkenstivhet... full forvirring.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå