rudile Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei alle sammen. Det er sikkert noen der ute som plages med at dem får bilde, men ikke lyd når dem kobler pcen til via HDMI. Jeg hadde det problemet. Men etter mye lesing av forums på nettet fant jeg svaret. Og for å gjøre det enklere for dere nordmenn der ute, poster jeg den her. 1- make sure there is no hdmi cable connected 2- uninstall the Intel High Definition Audio HDMI and select to remove the driver as well 3- Click on the action menu and rescan for new hardware 4- Vista will install a different driver that supports only stereo but it will be available in your sound dialog. Dette gjelder for en dell inspiron 1525. Du kan også lese mere her. http://forum.notebookreview.com/showthread...9322&page=2 Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Ok? Skjønner ikke hvorfor man skal avinnstallere conexant driveren når det er Vistas egen lydriver og når Vista kjører HD... Endret 14. januar 2009 av Zeph Unødig å sitere førstepost Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Control panel - Sounds - click "digital output" - set default - apply -OK Voila, lyd på TV Når du er ferdig å bruke TV koblingen og vil ha lyd på lappisen setter du bare default til speakers. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Control panel - Sounds - click "digital output" - set default - apply -OK Voila, lyd på TV Når du er ferdig å bruke TV koblingen og vil ha lyd på lappisen setter du bare default til speakers. Mange, meg inkludert, er klar over dette skiftet i bruk av avspillingsenheter. Likevel er vi mange som ikke får lyd i TV. Jeg har det problemet at jeg ikke får lyd når PC er koblet til TV via receiver. Når den kun var koblet til TV fikk jeg lyd.. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Mange, meg inkludert, er klar over dette skiftet i bruk av avspillingsenheter. Likevel er vi mange som ikke får lyd i TV. Jeg har det problemet at jeg ikke får lyd når PC er koblet til TV via receiver. Når den kun var koblet til TV fikk jeg lyd.. Da er det vel reciever som er problemet? Jeg måtte helt ned til hdmi inngang 4 på min reciever før det ble lyd fra pc'en. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hmm, pussig. I mitt tilfelle har jeg 3 HDMI inn. Har prøvd alle. HD dekoderen funker på alle, mens PCen ikke på noen av dem.. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hmm, pussig. I mitt tilfelle har jeg 3 HDMI inn. Har prøvd alle. HD dekoderen funker på alle, mens PCen ikke på noen av dem.. Kom over noe lesing angående akkurat dette temaet når jeg slet med det selv. Husker ikke hvor jeg fant det akkurat nå. Søk litt på avsforum.com, så kan det hende du finner grunnen og muligens en løsning på akkurat det problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå