Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du lyst / planer om å slutte å røyke?

loathsome

Anbefalte innlegg

Luktfaktoren ville vært avgjørende for min del, hvis jeg hadde vært dum nok til å begynne.

Så konstruktivt. Vet du hva? Alle røykere VET at det lukter dritt. Trenger ikke deg til å påpeke det. Heller ikke hvor dumme vi er. Takk.

Jeg tror faktisk det skal gå. Jeg har røyksug av og til, men har enda ikke hatt lyst på røyk. Mulig at dette er forsøket som virker:D

Endret av Capria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jah. Var på jobb i går og måtte da informer om røykesluttforsøket mitt siden folk lurer når jeg ikke går ut hver halvtime. Siden jobben min er mye stress er det greit å ta en luftepause innimellom (uten røyk).

Meg: Stikker ut i to minutter jeg.

Person 1: Åhhåhåhåhå, du skal røøøyyke du!!

Meg: Nei, jeg vil bare ha litt luft og ro, det bråker mye her inne.

Person 2: Men du kan få bomme av meg hvis du er tom da!

Meg: Nei, jeg har sluttet å røyke, jeg skal bare ha frisk luft!

Person 1: Ja sikkeeert! Skal du låne lighter?

Bah.. People....-_-

Endret av Capria
Lenke til kommentar

8 dagen røykfri, uten hjelpemidler.. :grin:

Drømte at jeg tok meg en røyk i natt, fikk dog veldig dårlig samvittighet etterpå. :p

Noen andre som har opplevd lignende?

Får enda kraftig sug. Hvor lenge varer de verste abstinensene, har hørt 3 dager. Noe som forsåvidt stemmer, men røyksuget kommer og går enda. Litt mildere enn tidligere, men virker som jeg er i en periode der suget ikke blir svakere. Og det er enda VELDIG merkbart.

Jeg er så lei av det! Men skal ikke begynne å røyke igjen...

Hmm. Tror jeg tar meg en tur.. Eller noe.

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Jeg har lyst til å bli røykfri!

Hvorfor?

1. Det er dyrt

2. Liker ikke at jeg føler meg avhengig av noe

3. Har begynt å merke det skikkelig på kroppen, med dårlig pust, kondis, mye hoste osv

4. Føler at røykesuget distraherer meg voldsomt i mange situasjoner

Jeg har sluttet i perioder før, men har alltid sprukket. Som oftest fordi dama røyker og jeg blir fristet. Festrøyking er også en vanlig "sprekk-årsak". Nå har jeg imidlertid funnet noe som kan hjelpe meg med motivasjonen! Jeg har tatt opp igjen en gammel hobby (modellbygging), og siden dette tross alt koster litt peng, ser jeg for meg at jeg skal putte de pengene jeg vanligvis ville brukt på røyk i en sparegris, så kan jeg kjøpe meg nye byggesett etterhvert som jeg blir ferdig.

Ikke bare har modellbyggingen hjulpet meg med motivasjonen for å slutte å røyke, den har også redusert mine timer foran tv/pc på kveldstid denne uken (begynte på mandag). :)

Har håp om at jeg skal klare det denne gangen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...