Gå til innhold

Får ikke installert oppdateringer i XP, inkl SP3.

havar

Anbefalte innlegg

Jupp, plutselig fikk den ene maskinen i huset litt trøbbel. Jeg oppdaget det ved at et par oppdateringer fra Windows update ikke ble installert. Jeg lurer på om det er noe krøll i registeret som forårsaker dette, men er ikke sikker. Grunnen til at jeg mistenker dette, er at det ble kjørt et register-fix program på denne maskinen for en tid siden, men like etterpå ble den "tullerusk". Derpå ble den resatt til opprinnelig status/tilstand, men nå vil den altså ikke installere oppdateringer. Jeg oppdaget også at SP3 var borte fra maskinen, og forsøkte da å installere på nytt. Uten suksess... Alt går tilsynelatende fint, men idèt installasjonen er ferdig, får jeg beskjed om at installasjonen var mislykket/ikke kunne utføres.

Noen umiddelbare råd før jeg re-installerer XP?

PS: Dette er IKKE et valideringsproblem..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert virtuelle cdrom drives - så fjern disse .

Andre ting som kan ødelegge SP3 update pga lokced out filer er 3'de parts brannmur , antivirus , antispyware programmer som er installert.

Ellers er det vanskelig å si da du ikke har info om hvorfor den feiler - det kommer vel noe informasjon etc.

Edit:

Det er noen forklaringer og hjelpetiltak her:

http://support.microsoft.com/kb/950717

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har du installert virtuelle cdrom drives - så fjern disse .

Andre ting som kan ødelegge SP3 update pga lokced out filer er 3'de parts brannmur , antivirus , antispyware programmer som er installert.

Ellers er det vanskelig å si da du ikke har info om hvorfor den feiler - det kommer vel noe informasjon etc.

Edit:

Det er noen forklaringer og hjelpetiltak her:

http://support.microsoft.com/kb/950717

Takk for responsen!

Ingen virtuelle drev, alle sikkerhetsprogrammer stoppet, men samme problem. Informasjonen jeg får er ganske knapp: "Oppdatering KB xxxxx ble ikke installert..." Noen årsak antydes ikke.

Jeg skal sjekke infoen du linker til. Man kan jo ha flaks. :cool:

Lenke til kommentar

Sjekk i log filene om du finner hva som feiler :

If you experience a Windows XP SP3 installation failure, an error code is typically recorded in the %windir%\WindowsUpdate.log file or in the %windir%\svcpack.log file. Typically, these files are located in the C:\Windows directory. The following table shows some of the most common error codes that may appear in these log files. The Microsoft Knowledge Base articles offer potential resolutions for each of these errors.
Lenke til kommentar
:thumbup: Det var godt jobba.

Man kan si mye om Microsoft , men de skal ha kreditt for knowledgebasen sin .

Sant det, men det var linken fra deg som til slutt penset meg inn på riktig "avdeling". Man finner svaret på det meste, men det er ikke alltid slik at det ligger på førstesiden.

Thanx! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...