Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du mulighet for fullskjegg? OBS! Les førstepost før du svarer!

Szmekken

Hvor gammel var du da du først fikk muligheten for fullskjegg?  

75 stemmer

1. 1. Hvor gammel var du da du først fikk muligheten for fullskjegg?

• Jeg var 15 år eller yngre
      0
    • Jeg var 16 eller 17 år
      6
    • Jeg var 18 eller 19 år
      8
    • Jeg var 20 eller 21 år
      5
    • Jeg var 22 eller 23 år
      1
    • Jeg var 24 eller eldre
      2
    • Jeg er mellom 16 og 18, og har ikke fått muligheten for fullskjegg
      25
    • Jeg er mellom 19 og 20, og har ikke fått muligheten for fullskjegg
      14
    • Jeg er mellom 21 og 22, og har ikke fått muligheten for fullskjegg
      9
    • Jeg er over 23 og har ikke fått muligheten for fullskjegg
      5

Anbefalte innlegg

Hei. Dette blir vel en av de mer uvanlige undersøkelsene som er gjort på dette forumet. Grunnen til at jeg setter den opp er enkel – Jeg ser selv svært frem til den dagen jeg har mulighet for fullskjegg. Fra den dagen skal jeg alltid gå med tredagersskjegg. Noe barskere finnes det vel knapt. Selv er jeg 19 år, og det er få av dem jeg omgås på min alder som kan skilte med en skikklig skjeggvekst.

Før dere svarer må vi nesten definere full skjeggvekst. Å ha litt bart, litt skinnskjegg og kanskje litt hår på haka er IKKE fullskjegg. Fullskjegg forutsetter at det vokser hår i hele skjeggsonen, og er relativt tett. Jeg vil poste noen bilder for å sette lista.

post-119592-1220722470.jpg

post-119592-1220722525_thumb.jpg

post-119592-1220722568_thumb.jpg

Så er det bare å stemme ærlig.

Endret av Camrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det dummeste jeg vet, er unge ansikt med gammelmanns skjegg. Det ser virkelig helt tåpelig ut..

Selv er jeg nå 33 og har hatt både smultring, helskjegg (Kronprins Haakon-skjegg) og har nå flippskjegg og konturskjegg fra kinn til hake.

Kler skjegg har de sagt alle som en. Så det er et tilbakelagt stadium :p

Helskjegg har jeg mellom helgene da jeg ikke er så nøye med barberingen i arbeidsuka. Passer greit å gjøre det slik. Og ser ikke så altfor jævlig ut :p

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Jeg sitter og bekymrer meg litt for at jeg faktisk aldri vil få noen skikkelig skjeggvekst, slik det er nå er det ikke mye å skryte av gitt ...

Mulig det kommer mer etterhvert. Ganske vanskelig å si noe om. Det er liksom forskjell fra person til person. Jeg jobber sammen med folk som har passert 30 som klager over at det blir ikke særlig fyldig, og ser bare dumt ut hvis de lar det vokse, så... :p

Lenke til kommentar
Jeg sitter og bekymrer meg litt for at jeg faktisk aldri vil få noen skikkelig skjeggvekst, slik det er nå er det ikke mye å skryte av gitt ...

Mulig det kommer mer etterhvert. Ganske vanskelig å si noe om. Det er liksom forskjell fra person til person. Jeg jobber sammen med folk som har passert 30 som klager over at det blir ikke særlig fyldig, og ser bare dumt ut hvis de lar det vokse, så... :p

Erfaringsmessig har det kommet som helt lyse hår før det etterhvert har blitt mørkt og stivere. Nå har jeg forsåvidt slike lyse hår i det meste av skjeggsonen (der det ikke er mørkt fra før), og det vokser nytt hele tiden. Spørsmålet er om det vil bli mørkt i nærtstende fremtid :p

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har helskjegg, men det er vanskelig å trimme det skikkelig så det ikke ser rart ut.

EDIT: Vet noen hvor man bør klippe mer enn andre steder? Å la det vokse like mye overalt er vel en dårlig løsning?

Lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen, men det var vel da jeg fikk skjeggvekst, for jeg husker noen som sa: "Ha,ha! Skjeggus!" , eller noe sånn.

Her er et utvalg med superskjegg!: http://www.beards.org/features.php

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Når du setter lista såpass høyt, så må jeg melde pass. Da har ikke jeg helskjegg :( (Er straks 28 år)

Går ubarbert i arbeidsdagene, synes det er helt ok, selv om kanskje noen måtte se ned på meg av den grunn. Barberer meg alltid før jeg skal ut på fest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...