Gå til innhold

Valg av nytt system til ca 14.000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt god pakke dette!

2.8 hjelper heller ikke mye hvis man skal fange aktiviteter innendørs.

1.* derimot funker bedre :)

Bedre enn f/4 ;)

Tja om ikke noen er tilstrekkelige så nytter det jo fint lite om det står f4 eller f2,8 da :p

Men for å få tilbake litt seriøsitet her så er det vel ingen zoomlinser som leverer lavere enn f2,8 , skal en da ha noe bedre enn det så blir det fastoptikk, men jeg vil bare skyte inn at jeg har tatt bilder av alle mine barn opp gjennom årene og det har gått rimelig greit med optikk mellom f2,8 og 5,6 :cool:

Lenke til kommentar
Tja om ikke noen er tilstrekkelige så nytter det jo fint lite om det står f4 eller f2,8 da :p

Men for å få tilbake litt seriøsitet her så er det vel ingen zoomlinser som leverer lavere enn f2,8 , skal en da ha noe bedre enn det så blir det fastoptikk, men jeg vil bare skyte inn at jeg har tatt bilder av alle mine barn opp gjennom årene og det har gått rimelig greit med optikk mellom f2,8 og 5,6 :cool:

Olympus leverer:

http://www.olympus.no/consumer/dslr_ED_14-..._1_2_0_SWD_.htm

http://www.olympus.no/consumer/dslr_ZUIKO_...100mm_1_2_0.htm

Om det er for lite lys hjelper det lite om man har blender på f1.2,

bildene blir fort kjedelige og kontrastløse i lite lys, så da et blitz fint å ha.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Nikon D300 + Nikon 50mm f/1,4
Litt snever kombinasjon dersom man bare har den, ville i hvert fall kjøpt en 18-70 for mer "generelle bilder"...

Bilder uten blits innendørs? Lykke til :-)

Mente i tillegg til 50mm f/1.4...

Da er vi enige :-)

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Nikon D300 + Nikon 50mm f/1,4
Litt snever kombinasjon dersom man bare har den, ville i hvert fall kjøpt en 18-70 for mer "generelle bilder"...

Bilder uten blits innendørs? Lykke til :-)

Et alternativ som fungerer om en ikke vil bruke blits opp i øynene på barna er faktisk å montere opp et videolys ,ja nettop et slikt eksternt lys som brukes ved filming, har selv prøvd det og det funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...