Gå til innhold

Hvordan kan jeg få nytt simkort på Netcom uten å betale for mye for det?


Anbefalte innlegg

Det har vist seg i det siste at simkortet på telefonen min fusker veldig, slik at dekning i Oslo og Bærum er fraværende.

Når jeg ringte KS i dag, fikk jeg beskjed at simkortet kanskje burde byttes. Hadde satt inn et Tele2 kort med netcom dekning hvor det spratt til blå uten problemer.

 

Når jeg spurte KS hva det ville koste meg å få et sim kort fra netcom, så fikk jeg beskjed at dette ville koste meg 250 kr. Jeg kunne dog gå innom forhandler og håpe de ville ordne det billigere.

 

 

Noen som har en ide? Min første ide var jo at butikken hvor jeg kjøpte iphone i dag kanskje viser noe goodwill med meg, og kan ordne det gratis eller til 50 kr. Men 250 kr syns jeg var drøyt mye når jeg via jobben kunne bestilt simkort til meg for 126 kr, men vet ikke om jeg får lov av sjefen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen på hva SIM-kortet koster hos forhandler varierer veldig. Her oppe i Trondheim, kan man få nytt SIM hos Coop Elektro for 100,-

Mens andre tar opptil 250 som er det samme som man betaler om man skal ha det tilsendt.

 

Skal ikke se bort ifra at du kan få et rimelig et hos forhandleren hvor du kjøpte telefonen din nei ... ;)

 

Noen forhandlere gir deg det som en ekstrasørvis, slik at sjansen for at du kommer tilbake der neste gang du skal handle mobil eller annet utstyr kan øke...

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Simkort koster oss som butikk ingenting. Er det kunder hos meg, eller kunde har fått frastjålet telefon bruker jeg å gi bort simkort.

 

Så snille er ikke alle forhandlerene dessverre. Har opplevd at man ville bli avkrevd kr. 80 for nytt sim ved nytegning hos forhandler.

 

Når det gjelder NetCom og simkort har det stått i prislistene deres ganske enge a det koser 200 + porto, det vil si 250 kr.

 

 

Kilde: https://netcom.no/priser/diverse.html

 

Dette har kostet lik pris i flere år, dårlig kundeservice er det absolutt men det er ikke noe ulovlig. NetCom er tross alt ikke en av billigoperatørene, og burde sendt ut slike ting gratis.

Lenke til kommentar

Dette er selvsagt off topic, men... når du har råd til å kjøpe:

 

Foto: D300, 2 x SB800, 28-70 F2,8 (Nikon), 70-200 F2,8 VR (Nikon), Tokina 12-24

Kommunikasjon: HTC P3300, HTC Mteor,P910i,Nokia 6310, W890i og Iphone 16GB 3G<3

 

...så burde da ikke 200 kr for et SIM-kort være noe problem? ;-)

 

-s

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil betale de usle 200kr for nytt kort eller få det med engang i en butikk kan du ta en:

 

si at du er god kunde, men missfornøyd med dekningen og simkortet er ustabilt, har vært det lenge, å ønsker nytt kort så du kan bruke mobilen mye mere...

å at du skal betale for det er helt merkelig siden du er fast kunde.

kan jo si at du vuderer å bytte oppratør siden det er så ustabilt å ikke blir fikset!!!!!!!

 

 

butikker betaler ikke en dritt for simkort!

men 100kr er jo nesten gratis............

Endret av rieg
Lenke til kommentar
Dette er selvsagt off topic, men... når du har råd til å kjøpe:

 

Foto: D300, 2 x SB800, 28-70 F2,8 (Nikon), 70-200 F2,8 VR (Nikon), Tokina 12-24

Kommunikasjon: HTC P3300, HTC Mteor,P910i,Nokia 6310, W890i og Iphone 16GB 3G<3

 

...så burde da ikke 200 kr for et SIM-kort være noe problem? ;-)

 

-s

 

Hm, burde regnet med at noen skulle slenge med leppa ja :p

Tror eneste av de som jeg har betalt fullpris for en er nok Iphonen altså. De andre har stort sett var gratis, eller mellom 25-70% av nypris på. Og; 250 kr var et unaturlig høyt beløp for et en plastbit, men jeg har på ingen måte nektet å betale noe, jeg bare reagerte på prisen.

Og min evne til å tenke økonomisk/være gjerrig er evnen som gjorde at jeg kunne ha den listen, catch my drift? ;)

 

Rieg: litt irritert i dag?

Lenke til kommentar

Tidligere var det noe som het lojalitets-bonus hos Telenor. Da var det slik at siste forhandler som gjorde noe med abonementet til en kunde fikk kr 50 hver 6 mnd i 2 år. Eksistere dette enda? Har Netcom noe lignende? Hvis de har så synes jeg det er rart at forhandlerne ikke bare gir ut nye simkort til alle som spør.

 

Jeg må ha nye test-simkort 2-3 gang i året. Enten sender jeg de vekk, eller så slites det hull i de. Privat har jeg byttet simkort 8 ganger de siste 11 åra. 1 gang ødela jeg kortet (ble overkjørt og overnattet ute), 2 ganger skiftet jeg operatør, 1 gang skiftet operatør nettverk, 1 gang skiftet operatør simkort pga utvidet tjeneste, 3 ganger har det vært feil på simkortet. Har enda ikke betalt for et eneste simkort.

 

Skulle jeg ha betalt for et simkort så hadde jeg uten problemer akseptert å betale for det jeg selv ødela. Men f.eks de 3 gangene det har vært feil på operatørens simkort så synes jeg det blir noe urettferdig om det er jeg som må betale. Selv om det er relativt lite penger det er snakk om.

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt med NetCom er at de legger til et fakturagebyr på alle regningene sine, også for de som mottar en faktura for første gang. Det vil si at de som ikke har hatt mulighet for å opprette e-faktura eller avtalegiro må betale NetCom 29 kr, selvfølgelig får de den infoen ved første giro som de må betale 29 kr for.

 

Ekstra spennende er at alle andre firmaer (som jeg har vært borti) som har fakturagebyr, lar denne være grais første regning.

Lenke til kommentar

Vel, da kom svaret på klagen.

 

Prisen for å få simkort sendt fra oss er kr 250,-.

 

Du kan kontakte NetCom forhandler for nytt simkort. Prisen hos forhandler er mellom kr 100,- og kr 200,-.

 

Ha en fin dag.quote]

 

Hmmm, jooda, så mye brydde seg med å svare på spørsmål om hvor det stod etc. Gah, håpløst :(

Men men, får nytt gratis, så er glad enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...