manna420 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei Har bærbar pc HP pavilion dv6000 som har problemer med oppstart. Ved oppstart spør den om jeg vil starte maskinen på vanlig måte eller ved å kjøre oppstartsreperasjonsverktøyet (som er anbefalt). Uansett hvilket valg jeg tar så henger den ved windows logoen der den grønne fremgangsviseren går. Jeg har prøvd å kjøre den i sikkerhetsmodus men der stopper den ved et fil kalt Crcdisk.sys. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og ville gjerne likt noen her kunne hjelpe meg. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Finn ut hva Crcdisk.sys er.. Hvis det ikke virker kan du kjøre reparerings verktøyet for OS en din Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Finn ut hva Crcdisk.sys er.. Hvis det ikke virker kan du kjøre reparerings verktøyet for OS en din nå er ikke jeg helt med? jeg vet ikke hva crcdisk er. kjøre reparerings verktøy fra OS, hvordan skal jeg det når jeg ikke kommer inn i OS. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Søkte på nett, og du er ikke den eneste med dette problemet. http://www.freakforum.nu/forum/archive/ind...hp/t-95984.html Veit ikke om det var til hjelp, men det finnes hundrevis av slike tråder rundtom på www. Så du kan jo lete litt rundt om du ikke vil gå så langdt at du reinnstalerer osen din Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Søkte på nett, og du er ikke den eneste med dette problemet.http://www.freakforum.nu/forum/archive/ind...hp/t-95984.html Veit ikke om det var til hjelp, men det finnes hundrevis av slike tråder rundtom på www. Så du kan jo lete litt rundt om du ikke vil gå så langdt at du reinnstalerer osen din Vel, linken du referer til løste problemet ved å reinstallere pcen, noe jeg vil prøve å unngå. Søkte om dette på nettet før jeg la innlegget men alle har så forskjellige løsninger at det bare forvirra meg mer og mer. Tenkte det beste var å bruke forum på hardware. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kjør en repair install av Vista. Mest sannsynlig at noen filer er korrupt. Sett i Vista-platen og start med den i oppstarten. Når den er startet opp velger du å reparere installasjonen din. Lenke til kommentar
manna420 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Kjør en repair install av Vista. Mest sannsynlig at noen filer er korrupt. Sett i Vista-platen og start med den i oppstarten. Når den er startet opp velger du å reparere installasjonen din. Hei Jeg har bare 2 cder, ene som XP operativ system er på og den andre er driver recovery DVD. Den booter jo selfølgelig med XP cden men ikke med application og driver cden. Jeg vet at det ligger image på HD som jeg kan få tilgang til ved oppstart ved å trykke på en eller annen knapp, men jeg klarer ikke å finne ut hvilket. har prøvd F10 og andre med funker ikke. Lurer på om den må startes med en cd?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå