Straydog Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hei. Sikkert noen med et klokt hode og god matematikk-/fysikk-kunnskap som kan hjelpe meg med dette: Jeg har en halvlitersboks med øl som har en temperatur på ca 24 grader. Etter hvor lang tid vil innholdet i ølboksen nå 5 grader dersom jeg setter den i en fryser som holder -25 grader? Endret 6. september 2008 av Straydog Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du vet at vi trenger litt informasjon om ølboksene. Kan du ikke heller bare fylle inn her http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase...o/heatcond.html Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kan ikke boksen sprekke om du setter den inn i fryseren? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Kan ikke boksen sprekke om du setter den inn i fryseren? Absolutt, men ikke før den fryser. Kanskje det er derfor han ønsker å regne det ut? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Slike spørsmål hører egentlig hjemme her eller her Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) I og med at øllet har minst volum ved 4 grader, vil jeg tro han er safe i minusgradene også EDIT: Men erfaringsmessig vil jeg påstå 30 minutter for en slush-øl ^^ Endret 11. september 2008 av Mads-b Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 I og med at øllet har minst volum ved 4 grader, vil jeg tro han er safe i minusgradene også EDIT: Men erfaringsmessig vil jeg påstå 30 minutter for en slush-øl ^^ Den har størst volum i minusgradene på grunn av istrukturen, og han er helt klart ikke safe i minusgradene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Viktig å ta i betraktning størrelsen på fryseren her, og hvor full den er. På festival i sommer hadde vi en frys full av øl, som aldri frøs, heller ikke over natta. Men når det nærmet seg mandag, og det lå lite øl igjen i frysen, ble de slush ganske så raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå