Gå til innhold

HP skriver/scanner/kopi vil ikke installeres på HP maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar HP maskin. Den fungerer helt ok. Bruker Windows XP.

Jeg har en hp deskjet 3650 printer. Den fungerer ok, og ble installert helt ok.

Nå har jeg kjøpt en kombinert skriver/scanner/kopimaskin, HP Deskjet F4190.

Denne har jeg problemer med å få installert. Det lages et STORT poeng i brukerveiledningen omat man IKKE må sette i USB kabelene før CD rom'en har blitt kjørt. Jeg forsøkte flere ganger å installere som beskrevet (CD rom først) men HVER eneste gang virker det som om installasjonsprogrammet sluker alle ressursene slik at PC'en låses helt. Jeg forsøkte også å laste ned installasjonsfilen fra nett (180 MB), men det samme skjedde da.

PC'en har mer enn gode nok specs for å installere iht brukerveiledningen til enheten.

Jeg måtte da prøve med å sette i USB kabel allikevel før installering, men det fungerte heller ikke. Plug and play detekterer, men enheten fungerer ikke.

Noen tips?

Jeg ser at den gamle skriveren bruker et program som den nye også trenger.

Kan det være - selv om det ikke står noe plass - at jeg først må avinstallere den gamle HP skriveren, og deretter installere den nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville iallefall gitt det eit forsøk. Om du har innstalert masse programmer frå CD'en du fekk med den nye skrivaren allereie vil du moglegens stille maskina (og registeret) tilbake til då du berre hadde drivarene til den gamle. Åpne Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjennopretting. Eg trur det er der du finn det (eg sitt ikkje på Windows no). Men sjå iallefall etter Systemgjennoppretting. Velj så ein dato FØR du innstalerte dei nye drivarene og still tilbake. Slett så dei gamle drivarane på vanleg måte (legg til og fjern programmer frå kontrollpanel) og følg så alle stega i bruksanvisninga NØYE.

Lukke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...