gnaling94 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Beskyttelses-plastikken utenfor skjermen på mitt kamera er løst, og det lager da altså lyder hver eneste gang jeg berører det. Noe som kan være slitsomt om jeg sitter fokusert, og prøver å ta ett ordentlig bilde. Noen forslag? Jeg har ett Nikon D300, og det lagde ikke lyder når jeg først fikk det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Plastlokket? Det er billig å kjøpe et nytt på ebay. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Er det virkelig noen som bruker beskyttelsesplastlokket? Har enda til gode å få en eneste ripe i skjermen på de kameraene jeg har (D3, D200 og D70) som alltid har vært brukt uten dekselet (D3 leveres ikke med deksel). Endret 6. september 2008 av Anderssb Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Har selv kjøpt en av disse, fra denne selgeren på ebay og er veldig fornøyd http://cgi.ebay.com/NEW-GGS-Pro-Glass-LCD-...1742.m153.l1262 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Er det virkelig noen som bruker beskyttelsesplastlokket? Jeg bruker det konsekvent på min D80. Francis Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Er det virkelig noen som bruker beskyttelsesplastlokket? Har enda til gode å få en eneste ripe i skjermen på de kameraene jeg har (D3, D200 og D70) som alltid har vært brukt uten dekselet (D3 leveres ikke med deksel). Jeg har ikke lyst på riper i ett så dyrt kamera. Men tror folk det bare er å kjøpe ett nytt ett? Altså, plastlokk? Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har ikke lyst på riper i ett så dyrt kamera.Men tror folk det bare er å kjøpe ett nytt ett? Altså, plastlokk? Det er et kamera, til å ta bilder med, ikke et utstillingsobjekt. Hvis du er redd for riper på kamera må du jo pakke inn hele i bobleplast for å være på den sikre siden. En ripe eller ti har ingenting å si for bildekvaliteten, og om glasset over skjermen blir stygt kan man vel bytte det ut som man kan på Canon? Lenke til kommentar
arela Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er et kamera, til å ta bilder med, ikke et utstillingsobjekt.Hvis du er redd for riper på kamera må du jo pakke inn hele i bobleplast for å være på den sikre siden. En ripe eller ti har ingenting å si for bildekvaliteten, og om glasset over skjermen blir stygt kan man vel bytte det ut som man kan på Canon? Må vel tilstå at jeg ikke har tatt av plasten jeg heller. Det minner forresten litt om de som kjøper ny bil, putter på mer eller mindre stygge setetrekk, så bilen kan leveres på bilpressa med fine seter :-) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Må vel tilstå at jeg ikke har tatt av plasten jeg heller.Ville heller ikke plukket av plasten på D70s, D80, D200 etc. før det ramlet av. Det er ikke i veien der det er - og det skader garantert ikke å ha det der. Men jeg ville ikke brukt tid og energi (eller penger) på et nytt... Lenke til kommentar
KristianDenGode Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg og har mitt plastlokk sittende på, dette mest fordi min samboer også tar bilder med kameraet, og hun har sminke som "altid" smitter over på skjermen.. Men ellers er jeg imot alle former for plast for å beskytte skjermer osv.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Men ellers er jeg imot alle former for plast for å beskytte skjermer osv..Tja, så lenge de ikke kan sies å være i veien har jeg ingen prinsippielle motforestillinger. Men de fleste plastdeksler etc. er jo også i veien. Det gjelder ikke Nikon sine... Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Her kan man kjøpe både plastlokket, og selve "glasset" om det skulle gå istykker: http://www.sourcingmap.com/nikon-c-986_1129_1625.html Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Her kan man kjøpe både plastlokket, og selve "glasset" om det skulle gå istykker:http://www.sourcingmap.com/nikon-c-986_1129_1625.html Mitt problem var bare at det lagde knirkete og irriterendes lyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå