Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort døde ved ramskifte?

Anbefalte innlegg

Byttet RAM på en maskin jeg har stående, maskinen har gått fint de siste 3 årene (server). Den ville ikke gi skjermbilde med den nye ram'en, resatte bios og prøvde på nytt, ingen bilde. Byttet tilbake til gammelram'en, resatte bios og prøvde å boote, null respons. Alle kontakter er sjekket og dobbeltsjekket, alle RAMbrikkene er testet med memtest på en annen maskin, skjermkort er også testet. Eneste jeg kunne tenke meg var en kortslutning, så monterte maskinen utenfor kabinett og prøvde på nytt uten lykke.

Alle vifter, lys og det vanlige fungerer. PC speaker gir ikke fra seg lyd ved oppstart, så eneste jeg kan tenke meg er at hovedkortet ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti lignenede maskiner jeg har fått inn til reperasjon, ta ut hovedkortet la det ligge (noen dager) prøv deretter igjenn, har selv vært borti at hovedkortet har tullet seg å deretter startet etter noen dager med hvile. (tenker meg det har noen med overspenninger å gjøre eller lignende som ikke har vært direkte skadelig, men har gjort at kortet ikke ville starte før disse spenningene ble ladet ut)

Endret av Xcer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...