Gordion Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei Har en Ipod 30GB Video som ikke lengre vil lade eller ta kontakt med PCen. Det er 1 1/2 år siden jeg kjøpte den fra it24.no. Har prøvd å ta kontakt med it24.no for å høre hva jeg skal gjøre, men får ikke svar! Hvordan er mine rettigheter her (produktet er 1 1/2 år og normalt brukt)? Hvem skal jeg kontakte for å få ordnet Ipoden? mvh Gordion Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 I følge forbrukerkjøpsloven og en dom om lengden på reklamasjoner på mobiltelefoner har du 5 års reklamasjonsrett på mp3-spilleren. Reklamasjon forutsetter at det er en iboende feil og ikke noe du har forårsaket på grunn av normal bruk eller normal slitasje. Redusert batterikapasitet regnes som normalt så lenge det ikke er store reduksjoner på kort tid. Forbrukerkjøpsloven Ta kontakt med it24 og si at du vil reklamere på produktet hvis du tror reklamasjonen dekker feilen og spør om returnummer. Hvis du fortsatt ikke hører noe fra dem, ta kontakt med forbrukerrådet og opplys it24 at du gjør det. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Dersom du ikke får svar fra selger, så kan du følge denne lenken: http://forbrukerportalen.no/klageveileders..._forbrukerradet Fyll ut skjemaet og send det inne til Forbrukerrådet. Lykke til! Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Tusen takk, hva skulle jeg gjort uten dere(?) Det er nå 13 dager siden jeg sendte mail til it24.no og har ikke fått svar. Føler egentlig at jeg bør gå til Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå