jensemann23 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har lyst til å starte min egen nettbutikk. Uvisst hva jeg skal selge ennå,men f.eks gadgets av noe slag. Masse forskjellige ting. Hvordan gjør man det? Og er det lønnsomt å f.eks kjøpe ting fra USA og selge det videre fra nettbutikken? F.eks fra Ebay ol .? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Alt kan bli lønnsomt så lenge man får nok kunder. Er stort sett det som er utfordringen når man starter for seg selv. Lenke til kommentar
jensemann23 Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 men er det lov å kjøpe ting fra ebay og selge videre på nettbutikk? Blir vel vanskelig med garanti osv? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Hvis du har et relativt stort sosialt nettverk så er det mulig å tjene penger på det, eller om du har en god del penger til reklame. Det er ingen problem å starte en nettbutikk. Problemet er å bygge en kundemasse som er stor nok til at du tjener på det. En vanlig feil som begås er at man ikke verdsetter sin egen tid. Jobber du på rema får du x kroner i timen. Du bør vel få mer enn det for tiden du bruker på en evt nettbutikk. Eller i det minste ha en plan som gjør at du får det etter oppstartsperioden. Pass også på at du ikke kjøper inn salgsprogramvare for mange tusen uten å ha en god plan for å tjene inn de pengene igjen. Husk at om en ting er lønnsom så er det gjerne alt aktører i det markedet. Du bør se på hva dine konkurenter gjør, også prøve å definere noe du kan gjøre som vil gjøre at kundene foretrekker deg. Det kan være pris, service, utvalg osv. Kjøper du inn et stort parti varer så kan du lett brenne inne med det, så jeg anbefaler deg å prøve med just-in-time eller små partier til du ser at ting selger. Så kan du heller kjøpe inn stort og tjene mer penger om det viser seg at du har noe som selger bra. Husk også at ting går i stykker slik at du har en plan for returer osv. Mange komuner tilby etablererkurs. De kan være nyttige slik at du blir litt forbredt på alt du ikke tenker over på egenhånd. men er det lov å kjøpe ting fra ebay og selge videre på nettbutikk? Blir vel vanskelig med garanti osv? Du er ikke pålagt å ha garanti på noe som helst. Derimot har man reklamasjon. Veldig greit å vite forskjellen om du skal starte butikk EDIT: og ja, det er fullt lovlig å kjøpe (nesten) hva som helst fra (nesten) hvor som helst for videresalg. Endret 10. september 2008 av Juliess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå