Gå til innhold

Kabinett til mange harddisker?

Danny Boy

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noe lignende, hvor du har mange interne (eller kanskje eksterne) harddisker som ligger inni et kabinett lagt kun for harddisker, men aner hva det heter :p Så trur jeg du må kjøre de i Raid-system, noe jeg heller ikke aner hvordan skal gjøre, men er visst bedre ytelse og sikkerhet da har jeg hørt.

Jeg tenker på å kjøpe noe slikt. Skal egentlig bare ha backup av musikken, filmene og prosjektene mine, men hadde vært nice med en ekstern boks (lite kabinett) med mange harddisker inni som jeg kan ta med meg rundt omkring.

Eller?

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja noe sånn ja :D Takk takk, men damn, var dyrere enn jeg trudde :p Trur jeg heller bare kjøper mange eksterne disker og heller bare legger de oppå hverandre, men da trenger jeg mange ledige USB-tilkoblinger. Eller fins det kanskje noe sånn harddisk-rackskap, hvor du kobler til alle harddiskene i lag, så du kun trenger èn USB- eller FireWire-tilkobling? :)

Lenke til kommentar
Jeg tror du kan snekre din egen kasse og finne en slags måte å koble de til via Firewire eller USB (har ikke peilig på om det finnes).

Men du må hvertfall formatere de til FAT32. :)

Ja trur det er best :D

Men FAT32 er nok uaktuelt for meg, har en del filer på langt over 4GB :/ Jeg kjører TripleBoot, så kjører nok på med NTFS, fordi Linux kan både lese og skrive til det, og OS X Leopard kan lese det (skal fikse skriving og), så da går det jo opp i opp^^

Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på eksterne usb-disker, og det å stable de = garantert ødelagte disker over tid.

Du kan jo se etter en Drobo, eller så kan du bygge deg en filserver med en Coolermaster Stacker (STC-T01, ikke 830) med 4in3 moduler, da er det lett å få plass til mange disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...