m0g1e Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Lønningen er kommet og OC-PC står på dagsorden Det begynner å bli 3-4 år siden jeg sist svettet sammen med Opty165 på s393, så jeg er temmelig uttdatert. Hva jeg har snust på til nå er: E8600/E8500 (0E stepping) med luftkjøling. Hovedkort/brikkesett er jeg nesten blank på. Tenker kanskje å investere noe her om jeg det er DDR3 minne jeg skal gå for. Eller bør jeg vente heller å finne meg et billig DDR3-HK? OCZSSD2-1C64G SSD til systemet må jeg nå ha Thermaltake 750W ToughPower W/Cable Management (vet modulære PSUer ofte er banned for å være noe mer ustabile, men en minimal kabeljungel frister..) DDR3 minne - 4GB billig, så kjøper jeg noe bedre når prisene går ned I bunn og grunn skal jeg overklokke systemet mitt stabilt 24/7 så det kan brukes til alt annet enn å ha showoff med SuperPI og CPUz screenshots. Er på jakt etter maks ytelse per kr. Takk for alle oppdaterte innen OC som tipser meg Endret 6. september 2008 av mogie Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Når det gjelder hovedkort så har jeg virklig falt for P45-serien og de er gode på fsb-fronten E8500\8600 med E0-stepping er ikke et dumt valg Endret 6. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Er ennå i tvil på hva jeg skal sette meg i når det gjelder hovedkort.. Har sett på de 3-4 P45 kortene med DDR3 støtte, men de virker ikke helt overbevisende. De er vel relativt nye? Hvor gammel er E0-steppingen btw? Må vel være på hugget etter de siste som er kommet i butikkene. Endret 8. september 2008 av mogie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå