WheelMan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Blir det noe klokking denne helga også? Litt usikkert enda, jeg har en del å teste Også har Fluesopp ei sjuk dame å ta seg av Endret 12. september 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Vi planlegger neste helg, skulle egentlig denne helga med ene grunnen sa Wheely og andre er at jeg har trekt tenner og har det ubehaglig. Og siden jeg har visse problemer med kollektiv-transport så er det ikke lett å gjøre det når andre ting tømmer meg:( Endret 12. september 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 er alt HW skaffet ut av egen lommebok eller er dere sponset på noe vis av butikkjede? alt dette HW av såpass høy kvalitet koster pent sagt flesk!!! og tanken på at store deler av det kommer til å få varige og fatale skader etter klokkingen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 er alt HW skaffet ut av egen lommebok eller er dere sponset på noe vis av butikkjede? alt dette HW av såpass høy kvalitet koster pent sagt flesk!!! og tanken på at store deler av det kommer til å få varige og fatale skader etter klokkingen. Alt mitt er kjøpt... Åssen ligger det an ift session i helga, btw? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Session for helga er så lagt all go. EDIT: Det meste jeg har av Gigabyte-ting er lånt, resten er kjøpt. Hifiking sitt stuff er også kjøpt Endret 15. september 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Da var nytt stæsj inne, gjør et nytt forsøk på Opty 170 - denne gangen med en outsiderstepping: CCBWE 0530TPMW. Lei av 170'er som coldbugger på +15c, denne burde greie ganske mange minusgrader før ting blir bøllete. Ellers har jeg fått kloa i en Opteron 190, som AMD ikke har sluppet offisielt. Kommer nok aldri til å bli det heller, men fikk da tak i en likevel. Ikke minst gleder jeg meg til å teste Xeon E3120 E0, server-brodern til E8500. Q820A657. Håper den kicker ass! Kosta flesk gjorde den hvertfall. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Da er det bare å handle inn cola og potetgull og glede seg til helga :!: , satser på å få se mye heftig overklokking fra dere. La oss få se litt 3dmark også da Endret 17. september 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da er det bare å handle inn cola og potetgull og glede seg til helga :!: , satser på å få se mye heftig overklokking fra dere. La oss få se litt 3dmark også da Hvis X48-kortet er samarbeidsvillig kan det hende at det blir litt x1900 cf og x1800 cf (forutsatt at disse kortene også er medgjørlige). Blir vel neppe noen fantastiske scores, men skal være mulig å få NOEN poeng hvertfall. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da er det bare å handle inn cola og potetgull og glede seg til helga :!: , satser på å få se mye heftig overklokking fra dere. La oss få se litt 3dmark også da Hvis X48-kortet er samarbeidsvillig kan det hende at det blir litt x1900 cf og x1800 cf (forutsatt at disse kortene også er medgjørlige). Blir vel neppe noen fantastiske scores, men skal være mulig å få NOEN poeng hvertfall. Høres bra ut... gleder meg Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ikke minst gleder jeg meg til å teste Xeon E3120 E0, server-brodern til E8500. Q820A657. Håper den kicker ass! Kosta flesk gjorde den hvertfall. Alt koster jo flesk i forhold til det du er vant med, velkommen til den virkelige verden Da er det bare å handle inn cola og potetgull og glede seg til helga :!: , satser på å få se mye heftig overklokking fra dere. La oss få se litt 3dmark også da 3Dmark skal det bli, skal sende vekk TEK9ene for modifisering i dag Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hva slags skjermkort skal dere bruke denne gangen da? 2x 4870x2? Endret 17. september 2008 av Mr.Anki Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ikke minst gleder jeg meg til å teste Xeon E3120 E0, server-brodern til E8500. Q820A657. Håper den kicker ass! Kosta flesk gjorde den hvertfall. Alt koster jo flesk i forhold til det du er vant med, velkommen til den virkelige verden Forsåvidt sant, men sålenge det er morro å klokke CPUer til 200 kroner så tar jeg heller 6 sånne, enn en enkel CPU til 1200 spenn (E3120). Men nå følte jeg veldig for å teste en E0, så da ble det sånn. Kan ikke la det hersens DFI-kortet ligge ubrukt i all evighet heller. HZ'ene lengter etter å fly også Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er alle E3120 E0? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hva slags skjermkort skal dere bruke denne gangen da?2x 4870x2? Skal prøve på det, ja Er alle E3120 E0? Alle nyere er hvertfall det, alle E8500 etter uke 20 (batch 820) skal være E0. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Er alle E3120 E0? Ja. Denne modellen er enda litt nyere enn E8600, jeg kjøpte den første jeg så omtrent, og det var E0. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Skal prøve på det, ja Blir det tørris denne gangen også? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Testa to av de nye på sli-dr'et mitt på luft, som en liten warm-up. So far er det Win x2! Opty 190'en greier nesten 3ghz stabilt på 1,26v, men den ene kjernen blir god og varm. Står 40 i core temp, men ved idle ligger den på 9 (!) grader, så er nok oppi 55c minst på "årntlig". Var litt slumsete med kjølepastaen så får skylde på den foreløpig. Gidder ikke fikse det enda, skal tross alt ta ut CPUen som 16 timer elns uansett. 170'en greier 2.8 halvstabilt på 1.41v. Høres ikke spesielt bra ut egentlig, men tempen er også der synder. Stoppet da tempen kom en plass mellom 55 og 60 grader. Prøvde 2.9Ghz på 1.52v, men der stoppet Orthos etter 7-8 sekunder, med tempen på 70c, kan godt ha vært høyere siden core temp ikke oppdaterer seg helt kontinuerlig. Forøvrig er ikke denne steppingen veldig coldbugget, så den burde greie endel minusgrader før ting skjærer seg. Endret 18. september 2008 av knopflerbruce Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Skal prøve på det, ja Blir det tørris denne gangen også? Håper på det, men ikke 100% sikkert - som alltid. Tørris er fairly dyrt å produsere, så er ikke alltid de er like blide når jeg spør Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Skal prøve på det, ja Blir det tørris denne gangen også? Håper på det, men ikke 100% sikkert - som alltid. Tørris er fairly dyrt å produsere, så er ikke alltid de er like blide når jeg spør Tørris er billig å lage AFAIK. Stort sett koster det endel penger fra TESS osv fordi svinnet er så innmari stort (pga fordamping ved lagring). Det problemet har de jo ikke når tørrisen blir lagd rett før den skal hentes. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Uansett: er ikke alltid det blir møtt med et smil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå