Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

WheelMan får besøk av knopflerbruce og hifikongen..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Offtopic:

Med saltvann kan vanntemperaturen krype godt under 0'c.

Grattis med WR ja.. Men jeg vil høre litt mer om den planen din, wheely?

Hvis du velger frysepunkt for å begrunne bruk av saltvann i trørris+vann-på-flaske-bombe, så er jeg redd du tar stygt feil. Det som begrenser reaksjonen er ikke at vannet fryser, det er at flaska gir etter for trykket, vannet mister kanskje 1 grad før det skjer. Det som hjelper er å ha glovarmt vann sånn at tørrisen sublimerer raskere, og å dele tørrisen i noen klumper slik at det blir større overflate. Det er ikke noe vits med mer enn 20gram tørris, for da rekker ikke alt å gå over til gass. Og det er ikke vits med mer enn 2dl vann, du kan egentlig klare deg med mindre, du mister bare mengden gass med trykk i flaska hvis du har mer vann.

On topic: 10x 15k SCSI vil gi en monster stor lese og skrive hastighet, men du får høy latency. Med 10x SSD i raid på samme kontrolleren oppnår du nesten like stor hastighet eller like stor, men med 0.1ms latency. Og det vil gi mye mer poeng.

Lenke til kommentar
Offtopic:
Med saltvann kan vanntemperaturen krype godt under 0'c.

Grattis med WR ja.. Men jeg vil høre litt mer om den planen din, wheely?

Hvis du velger frysepunkt for å begrunne bruk av saltvann i trørris+vann-på-flaske-bombe, så er jeg redd du tar stygt feil. Det som begrenser reaksjonen er ikke at vannet fryser, det er at flaska gir etter for trykket, vannet mister kanskje 1 grad før det skjer. Det som hjelper er å ha glovarmt vann sånn at tørrisen sublimerer raskere, og å dele tørrisen i noen klumper slik at det blir større overflate. Det er ikke noe vits med mer enn 20gram tørris, for da rekker ikke alt å gå over til gass. Og det er ikke vits med mer enn 2dl vann, du kan egentlig klare deg med mindre, du mister bare mengden gass med trykk i flaska hvis du har mer vann.

On topic: 10x 15k SCSI vil gi en monster stor lese og skrive hastighet, men du får høy latency. Med 10x SSD i raid på samme kontrolleren oppnår du nesten like stor hastighet eller like stor, men med 0.1ms latency. Og det vil gi mye mer poeng.

Jeg leste ikke de andre postene, men jeg regnet med at det var snakk om vannkjøling med f.eks radiator i en bøtte med vann. Da er det en fordel med salt i vannet, selv om det ikke er godt for radiatoren.

Lenke til kommentar

Får vel la høre fra meg her, siden jeg faktisk var med. :p Drepte endel minneslotter på venusene mine, så satt igjen med et kort som må mekkes på for å få det til å funke (forklaring følger...), og på det andre er det 2 slotter som helt ut av det blå ikke ville funke. Alt ser bra ut, men de funker ikke. Dvs at noe superpi etc ble det ikkeno av, men har kjørt endel CPUer for maks validering, og bencha litt socket 754 også (etter MYE trøbling - nesten mer trøblete enn HK'ene til Intel-duoen). Dessverre er det noe tull med filene mine, alle sammen er visst feil CPUZ versjon. Skal sende dem til CPUZ admin for å få han til å legge dem inn manuelt, men det tar nok litt tid. Uansett har jeg OMTRENT (tar tallene rett ut av BH5-brikkene under kranie-heatspreaderen :p ) disse scorene:

FX60 @ 3800MHz

Opteron 175 @ 3677MHz WR

3400+ Venice @ 3571Mhz WR

FX55 SD @ 3841MHz

FX53 @ 3504MHz

FX53 og 55 var begge lite preget av coldbug, og kan bli bra på nitro. SPesielt FX55 kan fort ta WR - trenger bare 200 MHz til, og makshtt på -48c var 324Mhz, noe som gir MYE headroom ift temp når jeg har ulåst multi :p ) De 3 andre var mer elelr mindre makset ut, selv om det kaaanskje er litt mer futt igje i FX60'en, dessverre tok eieren av den med seg chipen hjem da han dro på lørdag morgen. Litt synd, men vi prøver igjen senere.

Ellers testet jeg 2 ES'er til 754, men begge dukekt opp som 2200+ i windows. Litt merkelig, siden den ene var 2Ghz 1mb cache, og den andre bare var 1.8Ghz men 1mb cache... Klokket elendig gjorde de også, men kan vel kalle den en WR siden ingen andre har disse chipene :tease: Hket var forøvrig svært bøllete, en nVIDIA RAID IDE ROM-drit som dukekt opp under booting, og messet med pci locken tror jeg. Avogtil kom den, avogtil ikke. Sålenge den holdt seg av kunne jeg kjøre som jeg ville - inntil rundt 3-3,1 GHz. Der sa det bom stopp uansett. Kortet var heller ikke spesielt glad i OCZ boostern.

Neste gang håper jeg at jeg har fått tak i e3120, så jeg kan få testet litt Intel også. Kan bli "artig" å debutere på DDR2 på et DFI kort med side opp og side ned med innstillinger :ermm:

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Jeg presterte å dra på meg en enorm forkjølelse eller noe. Har vært sengeliggende i et døgn nå, endelig begynner det å lette - tror hifiking smittet meg med etelleranent :p

Dog, denne tråden fortsettes til neste helg (dog, ingen grunn til å stoppe å diskutere :p). Da er det (som noen sa) 3Dmark som gjelder, så jeg skal prøve å få modifisert TEK9-røra for bruk på 4870x2 :)

Kjekt å se dere klokker litt eldre hw også enn bare nyer intel cpuer.

Der er knopflerbruce konge, bare se på lista hans på ripping.org :w00t:

Du får uansett treg latency på de diskene kontra SSD eller i-ram vel.

Men får jo en sinnsyk lese/skrivehastighet da...

Eneste jeg har/kan få tak i :hmm:

Kan høre med gigabyte om de har noen i-ram 2 liggende..

Noen som vet om latecy er noe stor flaskehals i PCMark?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

i-ram 2 har vel aldri blitt laget, så du må på første versjon skal det være noe. Men trenger ikke mer enn 1-2GB på hver kontroller og endel kontrollere så burde det være bra :p .

Latency har vel endel å si på ene harddisk-testen i pcmark. Men det kan jo være at du får grei latency hvis du har en raid kontroller med rambuffer på.

Edit: Det er kanskje vantage du skal kjøre forresten?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Yupp, det forsetter til helga, får håpe det klaffer for oss Wheely ;)

Aspstein: Ny WR med D830 skal prøves :love:

Slår dere den gamle rekorden blir det bank...

Nei bor mye morro i den chippen enda, dere bør klare å slå den gamle rekorden med ganske mange mhz vil jeg tro. Men ikke glem å benche alle benchmarks på den denne gangen da ;)

Lenke til kommentar

i-ram 2 har vel aldri blitt laget, så du må på første versjon skal det være noe. Men trenger ikke mer enn 1-2GB på hver kontroller og endel kontrollere så burde det være bra :p .

Latency har vel endel å si på ene harddisk-testen i pcmark. Men det kan jo være at du får grei latency hvis du har en raid kontroller med rambuffer på.

Edit: Det er kanskje vantage du skal kjøre forresten?

Han har en Highpoint RocketRaid 2320 - kosta flesk så har sikkert rambuffer :p

Lenke til kommentar

Det skal nevnes at GTX 280ene til Hifiking er syke, de gjør 1440 MHz på minnet uten å løsne på smilebåndet i det heletatt.. Selv "sakene" på HWbot kjører ikke mer enn 1250 og 1300 o.l. :wow:

Men, resultater følger:

post-161972-1220886930_thumb.jpg

- 105143 i 3Dmark 01 (GTX 280)

post-161972-1220886965_thumb.jpg

- 308270 i Aquamark 3 (8800GTX) (WR)

post-161972-1220886994_thumb.jpg

- 330288 i Aquamark 3 (GTX 280) (godt potensiale for WR)

Neste helg stikker Fluesopp innom, til det skal vi prøve å få tak i 9800GX2 for å knuse noen rekorder. I tilleg er det sendt ut mail for lån av SSD-disker for litt PCMark-leking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...