genser Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Lynet slo ned og tok to av våre PCer. PCen var helt død, så jeg byttet PSU. Med ny PSU lyser LED-lampen på hovedkortet, men ingenting skjer når man trykker på på-knappen. Er det bare å erklære også hovedkortet dødt, eller skal jeg forsøke annet først? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Lynet slo ned og tok to av våre PCer. PCen var helt død, så jeg byttet PSU. Med ny PSU lyser LED-lampen på hovedkortet, men ingenting skjer når man trykker på på-knappen. Er det bare å erklære også hovedkortet dødt, eller skal jeg forsøke annet først? Når lynet tok pcen min, ble hovedkorte, skjermkorte, PSU, skjermen og CPU ødelagt. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ja, fikk selv minne, hk og psu ødelagt noen år tilbake. Ser ikke bort ifra at HK er ødelagt nå, men grunnet LED-lampa er det i hvert fall verdt å høre her før det kjøpes nytt. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Noe av problemet med pc som blir ødelagt av overspenning er at det er vanskelig å vite hva som er defekt og hva som fungerer av deler. Det er også visse sjanser for at deler får senskader, som kan bety at selv om minnet ser ut som om det fungerer nå så kan det oppstå feil på et senere tidspunkt som følge av overspenning. Det har jeg selv opplevd på pcer som jeg har reparert. Hvis jeg skal komme med et godt råd så er det å betale noen hundre kroner for overspenningsvern, det er billig forsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå