albions Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hvilke høytalere egner seg best til metall musikk ? Er det høytalere med f.eks 2x6,5" elementer + 10" sub, eller er det bedre med 8" elementer i høytaleren + 10" sub ? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du skal ikke henge deg for mye opp i element-størrelse, jeg har hørt høyttalere med 15" bass-elementer spille strammere enn høyttalere med 8" bass-elementer, det krever bare mindre effekt med mindre basselement. En høyttaler jeg kan anbefale til metall er CV VE-8, hadde de før, og de er gode på metall, er en fordel med en kapabel forsterker til å drive de da. Lenke til kommentar
albions Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Du skal ikke henge deg for mye opp i element-størrelse, jeg har hørt høyttalere med 15" bass-elementer spille strammere enn høyttalere med 8" bass-elementer, det krever bare mindre effekt med mindre basselement. En høyttaler jeg kan anbefale til metall er CV VE-8, hadde de før, og de er gode på metall, er en fordel med en kapabel forsterker til å drive de da. Liker ikkje CV, synest de er så stygge . Tenkte på enten: DALI Concept 8 eller B&W DM684 . Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Kjører selv CV VF-10 som kostet 2500 kroner på hifiklubben for noen år siden. Synes det trøkker rimelig bra når jeg peiser på med metal. eller forøvrig andre sjangere Jeg hadde tidligere dyre B&W til 8000 kr paret. de spilte mer klart. men ikke faen om jeg vil ha dem tilbake. Men alt har med hva du selv liker. Ta deg noen runder rundt på butikker å prøvelytt deg fram til din smak Edit : Dali Concept 8 er et bra valg. har hørt dem på sitt beste, kan ikke gjøre noe annet en å skryte av lyden Endret 6. september 2008 av Sir_Tonnes Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Du skal ikke henge deg for mye opp i element-størrelse, jeg har hørt høyttalere med 15" bass-elementer spille strammere enn høyttalere med 8" bass-elementer, det krever bare mindre effekt med mindre basselement. En høyttaler jeg kan anbefale til metall er CV VE-8, hadde de før, og de er gode på metall, er en fordel med en kapabel forsterker til å drive de da. Liker ikkje CV, synest de er så stygge . Tenkte på enten: DALI Concept 8 eller B&W DM684 . Men har du sett på QLN artech 6? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvor stort er rommet du skal ha dem i dag? Og har du forsterker til dem, eller må du kjøpe det også? Det er rundt 7000,- du skal bruke? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Klipsch er nok greie på metall. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 JBL ES90 kanskje? Har snurret et par plater med Rammstein og Tool på dem, og det låter kanon - i forhold til tidligere billige JBL-modeller som kun har fungert til film. Lydmessig gruser dem både CW og QLN; min mening i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå