Gå til innhold

Hvilke høytalere egner seg best til metall musikk ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal ikke henge deg for mye opp i element-størrelse, jeg har hørt høyttalere med 15" bass-elementer spille strammere enn høyttalere med 8" bass-elementer, det krever bare mindre effekt med mindre basselement.

En høyttaler jeg kan anbefale til metall er CV VE-8, hadde de før, og de er gode på metall, er en fordel med en kapabel forsterker til å drive de da.

Lenke til kommentar
Du skal ikke henge deg for mye opp i element-størrelse, jeg har hørt høyttalere med 15" bass-elementer spille strammere enn høyttalere med 8" bass-elementer, det krever bare mindre effekt med mindre basselement.

En høyttaler jeg kan anbefale til metall er CV VE-8, hadde de før, og de er gode på metall, er en fordel med en kapabel forsterker til å drive de da.

Liker ikkje CV, synest de er så stygge :p. Tenkte på enten:

DALI Concept 8 eller B&W DM684 .

Lenke til kommentar

Kjører selv CV VF-10 som kostet 2500 kroner på hifiklubben for noen år siden. Synes det trøkker rimelig bra når jeg peiser på med metal. eller forøvrig andre sjangere

Jeg hadde tidligere dyre B&W til 8000 kr paret. de spilte mer klart. men ikke faen om jeg vil ha dem tilbake.

Men alt har med hva du selv liker.  

Ta deg noen runder rundt på butikker å prøvelytt deg fram til din smak :)

Edit : Dali Concept 8 er et bra valg. har hørt dem på sitt beste, kan ikke gjøre noe annet en å skryte av lyden

Endret av Sir_Tonnes
Lenke til kommentar

Liker ikkje CV, synest de er så stygge :p. Tenkte på enten:

DALI Concept 8 eller B&W DM684 .

Men har du sett på QLN artech 6?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...