Gavekort Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 God dag! Jeg stiller vifta på manual kontroll og setter den til 100% på 3d performance og i vanlig 2D, men med en gang jeg starter (eller maksimerer) et fullscreen spill, så går den ned til 20%, det er veldig irriterendes og ironisk. Jeg har prøvd å stille den opp i Ntune og RivaTuner, jeg har også prøvd automatisk kontroll. Hjelp? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Regner med du har et nvidia kort? Hvilken modell i såfall? Ikke at det spiller så mye rolle egentlig. Etter et par mnd med prøving og feiling gikk jeg over til vannkjøling. Har 2 stk 9800gtx. Så fort tempen gikk over 60 datt vifta rett ned til 20%. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Gainward 7600GT Jeg vil ikke vurdere ny kjøler med en gang, siden jeg er temmelig fattig. Jeg har en analog viftekontroll om alt skal vise seg å være umulig. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg fikk hvertfall ikke til å bestemme over vifta med noen programmer what so ever. I beste fall holdt de seg der jeg ville ha de i 3-4 minutter. Du får spinke og spare litt og kjøpe en ny, eller leve med det sånn som det er. Eller så kan du gå inn i bios i 3dkortet og endre litt der, men det hadde ikke jeg tatt sjansen på..... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg kuttet av fan ledningen på et nvidia kort loddet det sammen med en kabel fra en kabinett vifte og koplet gpu vifta med denne forlengelsen på et 3p fan uttak på hovedkortet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Jeg kuttet av fan ledningen på et nvidia kort loddet det sammen med en kabel fra en kabinett vifte og koplet gpu vifta med denne forlengelsen på et 3p fan uttak på hovedkortet. Kan jeg putte 2-pins vifta på en vanlig chassis-slot og kontrollere den med speedfan? Hvis ikke kan jeg bruke analog viftekontroll, som jeg nevte tidligere, da kan jeg bare seriekoble to av de viftene som allerede er på en av kontrollerene og putte på GPU-viften i den ubrukte. Synes det var svært merkelig at du ikke får ta kontroll over viften selv, siden det tross alt er noe som heter manuell kontroll i driverene. Endret 6. september 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det funket ikke for meg for de 2pin fan headerene på skjermkortet er slik mini type ,så jeg måtte sette på en kabel med hk 3pin connector. Jeg lot det være igjen en liten stubb ledning på 2p connectoren fra skjermkortvifta slik at jeg kunne lodde den tilbake hvis jeg trengte det. Kortet jeg byttet om det på hadde kun 2p på skjermkort dvs +12v og gnd , så det ga ingen RPM avlesning på hk fan header .Men gikk da med konstant full speed uavhengig av temperatur/load på gfx. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Det funket ikke for meg for de 2pin fan headerene på skjermkortet er slik mini type ,så jeg måtte sette på en kabel med hk 3pin connector.Jeg lot det være igjen en liten stubb ledning på 2p connectoren fra skjermkortvifta slik at jeg kunne lodde den tilbake hvis jeg trengte det. Kortet jeg byttet om det på hadde kun 2p på skjermkort dvs +12v og gnd , så det ga ingen RPM avlesning på hk fan header .Men gikk da med konstant full speed uavhengig av temperatur/load på gfx. Jeg vil ikke la den bråke heller, viften er temmelig bråkete (dog effektiv), så jeg ønsker aller helst kontroll over hastigheten. Da er vel den analoge vitekontrollen min eneste valg? Du kan se at vifta bråker på 100%: Endret 6. september 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Er maskinen din ustabil? får du rare artifacts i spill? Hvis svaret på begge disse spørsmåla er nei ville jeg ikke kasta bort tid på å modde noe som helst.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Er maskinen din ustabil? får du rare artifacts i spill? Hvis svaret på begge disse spørsmåla er nei ville jeg ikke kasta bort tid på å modde noe som helst.. Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå