Bilbergeren Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei folkens. Jeg har søkt litt rundt, men finner ikke eksakt svarene jeg er på leting etter, og håper noen her kan gi meg ei forklaring med t-skje. Jeg er 29 år gammel, og har jobbet siden jeg var 18. I min ungdom tok jeg GK Almenne fag som jeg bestod, uten å kunne direkte skryte av karakterene. Mener å huske at dette var i 1996. Nå har det seg sånn at jeg ønsker å få generell studiekompetanse. Jeg vet at jeg har alderspoeng, men får jeg poeng fra GK Almenne fag? Har også en termin på GK Elektrofag med stryk i elektroteknikk, ellers bare 4 og 5. Teller disse karakterene noe? Har også meldt meg opp til privatisteksamen i disse fagene: Engelsk Norsk Matematikk Samfunnslære Nyere historie Naturfag Jeg tror dette skal gå greit, da jeg er såpass motivert nå. Spørsmålet mitt er: Får jeg generell studiekompetanse når dette er overstått (bestått), eller må jeg gjøre noe mer? Håper noen her kan hjelpe meg med dette lille "dilemmaet". Lenke til kommentar
murrr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Hei folkens. Jeg har søkt litt rundt, men finner ikke eksakt svarene jeg er på leting etter, og håper noen her kan gi meg ei forklaring med t-skje. Jeg er 29 år gammel, og har jobbet siden jeg var 18. I min ungdom tok jeg GK Almenne fag som jeg bestod, uten å kunne direkte skryte av karakterene. Mener å huske at dette var i 1996. Nå har det seg sånn at jeg ønsker å få generell studiekompetanse. Jeg vet at jeg har alderspoeng, men får jeg poeng fra GK Almenne fag? Har også en termin på GK Elektrofag med stryk i elektroteknikk, ellers bare 4 og 5. Teller disse karakterene noe? Har også meldt meg opp til privatisteksamen i disse fagene: Engelsk Norsk Matematikk Samfunnslære Nyere historie Naturfag Jeg tror dette skal gå greit, da jeg er såpass motivert nå. Spørsmålet mitt er: Får jeg generell studiekompetanse når dette er overstått (bestått), eller må jeg gjøre noe mer? Håper noen her kan hjelpe meg med dette lille "dilemmaet". Hei. Du får ingen poeng for fullførte vgs år. Består du disse fagene får du generell studiekompetanse. Siden du er over 23 år og har 5år eller mer arbeidserfaring, kan du søke via 23/5 regelen som det heter. Da vil snittet ditt være disse 6 fagene. Husk at norsken er tre eksamener - norsk skriftlig, norsk muntlig og nynorsk. Du må faktisk ta alle disse når du melder deg opp i norsk. Konkurransepoengene dine vil da være: Snittet av alle disse seks fagkarakterene + tilleggspoeng. Du har 8 alderspoeng(maks). Og så får du 2 poeng hvis du har vært i militæret. Forstår jeg det sånn at du skulle søke politi? Snittet sist opptak var 4.95 på dette, så har du et utgangspunkt =) Håper dette var til noe hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå