Gå til innhold

Skal bygge PC, passer delene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal bygge meg en pc. Jeg har funnet alle delene jeg trenger på prisguiden, men jeg lurer på om alt vil passe sammen?

Deler:

Prosessor

CD/ DVD

Sata- kabel

Skjermkort

RAM

Hovedkort

Kabinettet mitt har ATX formfaktor. Merke: Sunbeam Evil Eyes.

Passer disse delen med hverandre, og hvis ikke, hva passer (til en rimelig pris)? :hmm:

Bare en ting først, prøv å finne en butikk som har alle delene. blir dyrt å kjøpe en del her og en del der. Og hovedkortet du har valgt er det ingen som selger, hvis du ser på prislisten. Så sett deg ned og bruk litt tid på å finne deler du får hos en butikk

Lenke til kommentar

Grei å billig maskin der. Er det slik at du har PSU Kabinett å slikt fra før ?

Hvis ikke: Er det kansje verd å se på en enkel løsning med et ASUS kabinett med PSU og Hovedkort (intel 775) fra clas olson (vet det høres rart ut, men for en billig pc er det værd det). Hvor en så trenger bare CPU, Ram, og Skjermkort om det trengs (lyd / skjermkort / lan var integrert på hovedkortet).

Endret av Xcer
Lenke til kommentar

Hvis ikke: Er det kansje verd å se på en enkel løsning med et ASUS kabinett med PSU og Hovedkort (intel 775) fra clas olson (vet det høres rart ut, men for en billig pc er det værd det). Hvor en så trenger bare CPU, Ram, og Skjermkort om det trengs (lyd / skjermkort / lan var integrert på hovedkortet).

Har kabinett med PSU fra før, men tenkte å gå fo en anne prosessor; her er et annet oppsett:

Skjermkort

Hovedkort

Prosessor

RAM

Er det OK? alt kan kjøpes på Amentio...

Endret av hlysp
Lenke til kommentar
Bare en ting først, prøv å finne en butikk som har alle delene. blir dyrt å kjøpe en del her og en del der.

Mener ikke å knabbe tråden, men jeg har et oppfølgingsspørsmål på dette: hvis det allikevel er en god idé å kjøpe alle delene fra én butikk, hvorfor ikke bare kjøpe en ferdigbygget pc? Hvor mye tar de seg egentlig betalt for å bygge den for deg? (Netshop, komplett osv)

Lenke til kommentar

Har kabinett med PSU fra før, men tenkte å gå fo en anne prosessor; her er et annet oppsett:

Skjermkort

Hovedkort

Prosessor

RAM

Er det OK? alt kan kjøpes på Amentio...

Alt ser greit ut, bortsett fra at hovedkortet ikke finnes i sortimentet til amentio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...