foenix Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har bestillt et Pentax k20d og lurte på om jeg med fordel kan bruke et SanDisk SDHC Extreme III 8 GB til dette, eller om kameraet har en begrenset overføringshastighet som gjør raske kort unødvendig. Hvordan er de billige kinesiske kortene som man kjøper på Ebay for en slikk og ingenting? Er disse noe å satse på? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Nei, de billige kinesiske kortene er ingenting å satse på. Jeg har lest historier om slike kort som "krymper" i størrelse når de formateres, og krasj er ikke uvanlig. Til det andre spørsmålet? Aner ikke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Vel du merker en forskjell når du skal laste ned til Pc Pentax er kresen på kort,spesielt billige kort kan gi problemer med korrekt skrivning til kort,etter det jeg har forstått av andre innlegg her på forumet. Spørsmålet er om du villig til og miste bilder for et par hundrelapper. Endret 6. september 2008 av Nautica Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har bestillt et Pentax k20d og lurte på om jeg med fordel kan bruke et SanDisk SDHC Extreme III 8 GB til dette, eller om kameraet har en begrenset overføringshastighet som gjør raske kort unødvendig.Det har naturligvis en begrenset overføringshastighet, men det er uansett ikke bortkastet å kjøpe kvalitetskort. Extreme III støtter uansett større kontinuerlig overføring enn Ultra II, og kameraet vil kunne dra nytte av det. Ikke minst vil du merke det når du overfører bilder _fra_ minnekortet, selv om det ikke alltid er like viktig. Prisforskjellen til Ultra II er dessuten så liten, at å spare på kronestykkene egentlig er helt unødvendig. Mye annet her i verden du sparer enormt mye mer ved å være prisbevisst på (som tilbehør til bil, møbler, klær etc). Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kjøp "minst" Ultra III til speilrefleks. Dette er gode kort som veldig sjelden feiler, og så følger det med programvare for gjenoppretting av slettede filer, og med noen kort følger det også med minnekortleser. Billige kort bør du styre unna. Har testet noen kinesiske kort da jeg var i Kina, og de færreste av dem virket som de skulle. Et par jeg prøvde virket ikke i det hele tatt, og resten hadde langt lavere overføringshastighet enn det som stod på kortet. Om du kjøper kort fra eBay skal du være oppmerksom på at det finnes mye "fake", billigkort med Sandisk-label. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Støtter alle her, ikke noe vits å spare på kortet. Om du ikke skulle ha bruk for overføringshastigheten, går uansett Sandisk Extreme III for å være kort som tåler litt, både av temperatur og fysisk "hærverk". Og om det ikke er poenget, kan det plutselig en dag være det som skiller å få glede av de siste 400 bildene du tok før du falt i vannet med kameraet på eller ikke. Kameraet kan kjøpes nytt, bilder/minner kan ikke alltid taes på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå